160671
۲۸ خرداد ۱۳۹۷
فضلی اظهار کرد:

ارائه شاخص‌های مرتبط با شکوفایی فطرت و انس با قرآن/ اجرا بر عهده بهزیستی

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق قانون ارائه شاخص برای اجزای مهد‌های کودک بر عهده آموزش و پرورش و روند اجرا با سازمان بهزیستی است، گفت: در حوزه محتوای درسی رویکرد شکوفایی فطرت و انس با قرآن کریم است که باید در قالب برنامه‌های مختلف از سوی بهزیستی عملیاتی شود.

به گزارش کودک پرس ، رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق قانون ارائه شاخص برای اجزای مهد‌های کودک بر عهده آموزش و پرورش و روند اجرا با سازمان بهزیستی است، گفت: نیروی انسانی، فضا، محتوا، برنامه درسی و تجهیزات به عنوان اجزای مهدهای کودک دارای شاخص‌های خاصی است که اصول آن از سوی این وزارتخانه تعیین می‌شود.

وی به عنوان مثال به حوزه محتوای درسی اشاره و عنوان کرد: شاخص‌ها و نشانگرهایی در این حوزه باید رعایت شود که رویکرد آن شکوفایی فطرت و انس با قرآن کریم است که به عنوان یک واحد یادگیری قلمداد نمی‌شود، بلکه برنامه فرا درسی است و در قالب‌های مختلف شعر و قصه، نمایش  و … دنبال می‌شود.

 

فضلی با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی نیز معیارها و ویژگی‌های مطلوب از سوی آموزش و پرورش بیان می‌شود، گفت: در این میان سازمان بهزیستی وظیفه چگونگی انتخاب را بر عهده دارد و این وزارتخانه مسئول نیست چرا که اگر طبق شاخص‌های ارائه شده دست به انتخاب مربی زده شود، مشکلی به وجود نمی‌آید.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ابتدای راه هستیم و این مصوبه به تازگی از سوی کمیسیون اجتماعی تصویب شده است، اظهار کرد: باید در یک تعامل بین دستگاهی بهترین عملکرد را داشت و از ظرفیت‌های طرفین استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در این میان صدور مجوز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است، عنوان کرد: مؤسسات مختلف برای آموزش و تربیت کودکان چهار تا شش سال ورود پیدا کرده‌اند، در این بین برای ایجاد وحدت رویه و حرکت در مسیر رو به تعالی باید از یک نقشه راه ثابت و اصولی که نهاد مسئول تدوین آن نیز آموزش و پرورش است، تبعیت کنند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار