160638
۲۸ خرداد ۱۳۹۷
مدیر هلال احمر آذربایجان‌شرقی؛

در حادثه غرق نوجوان ۱۵ ساله در آغکند از هلال احمر درخواست کمک نشده بود

کنعانی گفت: برای لباس غواصی، مهارت فردی که آن را بر تن می‌کند نیز لازم است و شرایط آذربایجان‌شرقی به گونه‌ای نیست که در تمامی شهرستان‌ها غواص حاضر باشد.

به گزارش کودک پرس ، سعید کنعانی با اشاره به اظهارات برخی از مقامات مسئول در شهرستان‌ها مبنی بر فقدان امکانات غواصی در منطقه، ابراز داشت: هلال احمر آذربایجان‌شرقی از امکانات لازم برای امداد کوهستانی برخوردار است اما تجهیزات امداد دریایی صرفاً در نقاط مستعد دایر می‌باشد.

وی بیان داشت: با این حال به دلیل وجود سدهای متعدد در سطح استان، امکانات غواصی تهیه شده و نفرات ویژه‌ای برای این نوع عملیات‌ها آموزش دیده‌اند تا در موارد مورد نیاز به محل حادثه اعزام شوند.

 

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیات غواصی معمولاً برای کشف اجساد صورت می‌گیرد، توضیح داد: غواص هیچ‌گاه برای نجات فرد غرق شده به آب نمی‌پرد چراکه فاصله حیاتی به گونه‌ایست که از زمان حادثه تا اعلام آن به مرکز و حضور نیروها در محل، حیات فردِ غرق شده پایان می‌یابد.

وی متذکر شد: از سویی دیگر نمی‌توان به تمامی شهرستان‌ها صرفاً یک لباس غواصی داد تا در مواقع لازم یک نفر آن لباس را برتن کند و داخل آب شود، برای لباس غواصی، فرد متخصص و آگاهی که آن لباس را بر تن می‌کند هم لازم است.

این مقام مسئول به حادثه اخیر در آبگیر آغکند ملکان و مرگ نوجوان 15 ساله اشاره کرد و اظهار داشت: با اینکه مدیریت بحران داخل شهری بر عهده شهرداری است اما چنانچه مسئولان از هلال احمر برای کشف پیکر جان باخته درخواست کمک می‌کردند، قطعاً هلال احمر تیم غواصی خود را از مرکز استان به محل اعزام می‌کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در موارد مشابه به هنگام درخواست شهرستان‌های مختلف برای امدادرسانی به دستگاه‌ها جهت کشف پیکر جان باخته در سدها، هلال احمر نیروهای خود را اعزام کرده است.

 

 

 

منبع: آناج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار