160576
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

تقدیر از نوجوان کلیمی در حرم امام خمینی(ره)

مسئول کمیته اقلیت‌های دینی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی از نوجوان کلیمی که برای امام خمینی(سلام‌الله علیها) شعر سروده تقدیر کرد.

به گزارش کودک پرس ، تقدیر از خانم یوکاوت گیدائیان عصر روز یکشنبه در حرم مطهر امام خمینی(سلام‌الله علیها) برگزار شد.

محمدرضا موحدی در این مراسم گفت: یوکاوت هم اشعار زیبایی را سروده و هم دکلمه خوبی در دو مراسم کلیسای یوسف آباد و دیدار پیروان ادیان الهی با یادگار امام قرائت کرد.

مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: صداقت و پاکی و صفای او ان شاء الله همین طور بماند و ما هم بتوانیم از او استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: این طور مراسم ها هرچه بیشتر برگزار شود وحدت بین ادیان را تقویت می کند. امروز بیش از هر زمان پیروان ادیان الهی به وحدت نیاز دارند. چون بسیاری افراد، خصوصا در فضای مجازی، دارند اصل مشترک ادیان را نشانه می گیرند.

 

موحدی تصریح کرد: آیه قرآن است که حول محوری که همه قبول داریم دور هم جمع شویم. اما استکبار روی اختلافات دست گذاشته و وظیفه ما است که جلوی آنها بایستیم.

یوکاوت گیدائیان نیز در این مراسم ضمن تشکر از یادگار امام، با آرزوی وحدت بین قومیت ها برای سربلندی کشور عزیزمان ایران، دکلمه ای در مورد ظهور منجی و روز نجات قرائت کرد.

سلیمان کهن صدق، نایب رئیس انجمن کلیمیان نیز گفت: یوکاوت یکی از افتخارات جامعه ایرانیان کلیمی است که از سن هشت سالگی قطعات زیادی سروده و علاقه بسیاری به مسائل شرعی و دینی دارد.

وی با بیان اینکه قطعات یوکاوت برگرفته از کتب انبیاء است، افزود: نکته دیگر تکیه بر مشترکات الهی است‌. توجه به مشترکات یکی از ریشه های اتحاد و همبستگی ملت ایران است.

 

کهن صدق در پایان سخنان خود از حسن توجه به جامعه کلیمیان تشکر کرد.

در ادامه داود گیدائیان، پدر یوکاوت، گفت: از حاج سید حسن خمینی، که مرد بزرگی است، به خاطر توجه ویژه به خانواده ما تشکر می کنم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در شادی کنار هم باشیم. موفقیت و سربلندی ایران آرزوی ما است.

 

در پایان این مراسم با لوح تقدیر و جایزه نقدی از یوکاوت گیدائیان تقدیر شد.

 

 

 

منبع: جماران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار