160569
۲۸ خرداد ۱۳۹۷
رئیس پلیس فتای یزد خبر داد؛

کار عجیب نوجوان یزدی برای ارتقاء بازی آنلاین

نوجوانی که در پی ارتقاء بازی آنلاین بود کاری عجیب انجام داد که ۷۰ میلیون برای آن هزینه برداشت.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ‌ دوم مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت‌ها در طی دو ماه هر چند روز یکبار صورت گرفته و از جهتی تنها دارایی شاکی (کارگر ساده) بوده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از این پسر نوجوان 14 ساله مشخص شد این فرد مدتی است با نصب بازی مورد علاقه خود بر روی تب‌لت شخصی برای ارتقاء سطح بازی آنلاین، با اطلاعات کارت بانکی پدرش که در اختیار داشته، طی چندین مرتبه اقدام به خرید اینترنتی نموده که پس از تکمیل اظهارات متهم، پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال شد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت و جذابیت‌های دنیای مجازی، خصوصاً بازی‌های آنلاین و مهیج برای قشر نوجوان، مراقب فرزندان خود در این فضا باشیم و بهترین راهکار ارتباط نزدیک با فرزندان می‌باشد تا آنها را در استفاده ناصحیح از فضای سایبری تنها نگذاریم و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرهنگ ابوطالبی خطاب به والدین توصیه کرد: صاحبان حساب مخصوصا والدین نسبت به فعال سازی پیامک حسابهای بانکی خود اقدام نمایند و حسابی مشترک و مجزا را برای خرید در فضای مجازی و حقیقی در نظر بگیرند.

وی در ادامه گفت: والدین دقت داشته باشند که موجودی این حساب مشترک بیشتر از 200 یا 300 هزار تومان نباشد تا از بروز خسارات مالی سنگین پیشگیری نمایند و به طور منظم نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم کارتهای بانکی اقدام نمایند.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان با تاکید بر جدی گرفتن تهدیدات این حوزه به والدین هشدار داد: نسبت به اعتیاد اینترنتی، نظارت بیشتری بر زمان آنلاین بودن کودکان خود داشته باشید و برای آموزش کودکان و نوجوانان درباره دنیای آنلاین جوانب احتیاط را رعایت کرده و برای پرهیز از زیان های آن، رفتارهای صحیح آنلاین را به فرزندان خود بیاموزید.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار