160541
۲۸ خرداد ۱۳۹۷
توسط انتشارات سوره مهر؛

دغدغه‌های نوجوانان در تازه‌ترین مجموعه «کمال شفیعی»

کمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان تازه‌ترین مجموعه شعر خود را با نام «در صدای هر پرنده‌ای» معرفی کرد که این اثر از زاویه‌ای جدید به نوجوان نگریسته و دغدغه‌های او را بیان می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، کمال شفیعی از شاعران کشورمان درباره مجموعه شعر خود اظهار داشت: «در صدای هر پرنده‌ای» عنوان تازه‌ترین کتاب من برای نوجوانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه این مجموعه نیمایی است اما با فضای جدید گردآوری شده تصریح کرد: تلاش بر این بود تا این مجموعه برای گروه سنی نوجوان از دریچه و زاویه ای بدیع سروده شود، سعی کردم نگاهی به دغدغه ها و ادبیات امروز کودک و نوجوان داشته باشم و ارتباط عاطفی با خویشتن نوجوان برقرار شود.

به گفته این شاعر، با توجه به نگاه نوجوانان و اینکه در این سن و سال دوست دارند رمزگونه حرف‌های خود را مطرح کنند بنابراین از منظر روانشناسی این اشعار سروده شود.

 

شفیعی در سخنان خود با تاکید به نگاه نوجوانان در این مقطع سنی به زندگی و فلسفه حیات ابراز داشت: تفاوت این مجموعه دقیقا برای همین موارد است چرا که این اثر در سوژه‌یابی،‌مضمون و تخیل متمایز از سایر کتاب‌هاست.

وی تصریح کرد: این کتاب حاوی 16 شعر جدید است که در وزن نیمایی سروده شده استبه گونه‌ای که نشاط نوجوانی را به ذهن متبادر می‌کند. از این رو که نوجوانی دوران گذراست بنابراین سعی شده اشعار به نحوی سروده شود که در پایان سروده‌ها ضربه زده شود و نوجوان به فکر فرو رود.

 

«در صدای هر پرنده‌ای» قرار است از سوی انتشارات سوره مهر تا پایان سال جاری منتشر شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار