160459
۲۷ خرداد ۱۳۹۷
در گفتگویی مطرح شد؛

نقش مداخلات بهنگام در کاهش عوارض کودک آزاری غیرقابل انکار است

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: مداخلات بهنگام در معضل کودک‌آزاری و کاهش عوارض آن، نقش مهمی را در ایجاد حساسیت برای کنترل این معضل در جامعه ایفا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد: مداخلات بهنگام در معضل کودک آزاری و کاهش عوارض آن، نقش مهمی را در ایجاد حساسیت برای کنترل این معضل در جامعه امروز ایفا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری می‌توانند با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و در پی آن تیم سیار و مددکاران اجتماعی برای مداخله و پیشگیری از خطراتی که کودک را مورد تهدید قرار می‌دهند، به صورت حضوری به محل مورد نظر مراجعه خواهند کرد.

رئیس انجمن مددکاری ایران خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی پس از بررسی شرایط کودک و در صورت امکان نگهداری کودک در خانه، آموزش های لازم را به والدین و سرپرست کودک می‌دهند و در صورت عدم تایید شرایط مناسب منزل، وی را به مراکز سازمان بهزیستی منتقل می‌کنند.

 

موسوی چلک با اشاره به حساسیت بالای موضوع کودک آزاری یادآور شد: تلاش تیم مددکاری بر آن است تا کودک را در صورت بهبود وضعیت خانه و رفتار سرپرست کودک، از خانه خارج نکنند و او را مورد حمایت‌های جانبی قرار دهند و در صورتی که رفتار سرپرست کودک غیر موثر باشد، با توجه به حکم دادگاه او را به مراکز سازمان بهزیستی منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان در اواخر سال 1387 در جلسه مسئولان عالی قضایی به تصویب رسید و به دولت ارائه شد و در حال حاضر نیز هنوز در مجلس باقی مانده است، در پیشگیری و مداخله به هنگام در موارد کودک آزاری نقش مهمی دارد.

 

ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اضافه کرد: معضل کودک آزاری از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است و اینکه چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز به صورت جدی به آن نمی پردازند، عجیب است.

موسوی چلک در ادامه تصریح کرد: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان کمک می‌کند تا حمایت اجتماعی و قضایی از کودکان در معرض آسیب و همچنین هماهنگی‌های بین بخشی فعلی میان دستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

 

وی تاکید کرد تنها اگر 30 درصد بندهای لایحه حمایت از حقوق کودکان که در حال حاضر در مجلس بلاتکلیف است، به تصویب برسد و اجرایی شود، ایران به یکی از کشورهای پیشرو در مسئله تحقق حمایت از حقوق کودکان تبدیل خواهد شد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار