موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160309
۲۷ خرداد ۱۳۹۷

آموزش و پرورش برای تربیت و تأمین ارزیاب حوزه تخصصی مدیر مدرسه فراخوان داد

از سوی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، فراخوان تأمین و تربیت ارزیاب حوزه تخصصی مدیر مدرسه در برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی منتشر شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، از سوی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش فراخوان تأمین و تربیت ارزیاب حوزه تخصصی مدیر مدرسه در برنامه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی منتشر شد.

 

در این فراخوان آمده است:

از آنجایی که آموزش، بهسازی مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران و توجه به بالندگی آنها  از عوامل مهم ایجاد تحول در نظام آموزشی به شمار می‌آید که به طور مستقیم و غیرمستقیم منجر به بالا رفتن بهره‌وری و توسعه نیروی انسانی می‌شود، ضرورت طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی با اولویت سنجش شایستگی مدیران مدارس با هدف آموزش و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران عملیاتی، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

این مهم، در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مورد توجه قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش، موظف به طراحی و استقرار نظام یک پارچه سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی شده است که  این برنامه، در راستای تمهید مقدمات اجرایی کردن این رسالت، تهیه و تدوین شده است.

وزارت آموزش و پرورش با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های البرز، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران  از تمام همکاران استان‌های مذکور دارای شرایط ذکر شده ذیل که علاقه‌مند به همکاری با برنامه ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران مدارس در نقش «ارزیاب حوزه تخصصی مدیر مدرسه» هستند، مشروط به برخورداری از دانش‌ها، توانایی‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های مندرج در اطلاعیه، دعوت به عمل می‌آورد از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۷  لغایت دوم خرداد ماه ۹۷ با مراجعه به آدرس اینترنتی  http://tstc.medu.ir فرم مربوطه را دریافت و پس از تکمیل به همراه مدارک خود به معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های مربوطه ارسال کنند؛ استان پس از بررسی مدارک از واجدین شرایط برای مصاحبه دعوت به‌عمل خواهد آورد.

 

شرایط شرکت در فراخوان:

سابقه خدمت در آموزش و پرورش حداقل 15 سال و حداکثر 25 سال (بازنشستگان خبره آموزش و پرورش با داشتن شرایط زیر و حداکثر سن 65 سال، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند).

1- سابقه مدیریت مدرسه حداقل 4 سال یا سابقه کارشناس دوره تحصیلی حداقل 4 سال

2- مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ترجیحاً در رشته های زیر(به ترتیب): •  مدیریت آموزشی •  رشته‌های علوم تربیتی •  میریت در گرایش‌های مختلف •  روان شناسی در گرایش‌های مختلف

3- توانمندی‌های ذهنی و ویژگی‌های شخصیتی ارزیاب

4-تعهد به فرآیند و مفهوم برنامه ارزیابی مهارت‌های ارتباطی شامل: گوش دادن فعال، مهارت نوشتاری و بیان موثر مهارت‌های مشاهده شامل: دقت در جزئیات و مشاهده رفتار غیرکلامی توانایی‌های ذهنی شامل: چالاکی ذهنی، تفکر تحلیلی، حافظه خوب، قضاوت و تصمیم‌گیری عینی (عاری از پیش داوری) دانش روان شناسی: شناخت تفاوت های فردی و روان شناسی شخصیت دانش مدیریت: آشنایی با اصول، روش‌ها و فنون مدیریت توانایی جسمانی: توانایی انجام کار فشرده در طی روز ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری: پایبند به اصول اخلاقی و اخلاق حرفه‌ای، انضباط و سازمان یافتگی، علاقه به مباحث سنجش و ارزیابی، مدیریت زمان و رعایت اصول رفتار اجتماعی

5- داشتن وقت کافی وظایف ارزیابان: افرادی که به عنوان ارزیاب انتخاب می شوند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و توجیهی لازم باید قادر باشند وظایف زیر را به نحو قابل قبولی انجام دهند: 1-مشاهده و ثبت رفتار ارزیابی شوندگان 2-مصاحبه با ارزیابی شوندگان جهت کشف توانایی‌های آنها در انجام رفتار و ثبت اطلاعات لازم 3-طبقه بندی مشاهدات و اطلاعات جمع آوری شده بر حسب شایستگی های مورد نظر ۴- رتبه بندی شایستگی های افراد ۵- تبادل نظر با سایر ارزیابان و قضاوت گروهی در خصوص نیم رخ شایستگی فرد فرآیند انتخاب متقاضیان ارزیابی:  متقاضیان شاغل و بازنشسته واجد شرایط  ادارات کل آموزش و پرورش «البرز» و «شهر تهران» و «شهرستانهای استان تهران» می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://tstc.medu.ir   فرم مربوطه را دریافت و پس از تکمیل به همراه مدارک خود به معاونت پژوهش و برنامه ریزی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های مربوطه ارسال و نسبت به علاقه‌مندی حضور در این برنامه اعلام آمادگی نمایند.

در مرحله اول، متقاضیانی که دارای تحصیلات مرتبط در رشته های مدیریت آموزشی و همچنین دارای تجربه در قسمت های مدیریتی هستند، در اولویت انتخاب خواهند بود. سپس براساس ویژگی‌ها و توانمندی‌های ذکر شده، صلاحیت ارزیابان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی، جهت همکاری  در برنامه ارزیابی از خدمات آنان بهره‌مند خواهیم شد.

اخذ تعهد همکاری از متقاضیان: اخذ تعهد همکاری از متقاضیان فرایند ارزیابی نیازمند اختصاص زمان کافی جهت حضور در کانون‌های ارزیابی است. بدیهی است ارزیابان مرکز باید بتوانند این میزان زمان را به امر ارزیابی اختصاص دهند. از همین رو پیش از شروع فرآیند پرورش ارزیابان، متقاضیان باید نسبت به تکمیل فرم تعهدنامه اقدام کنند.

بر اساس این فرم افراد متعهد به اختصاص زمان لازم خواهند شد و در صورت عدم پایبندی، مرکز نسبت به اخذ وجوه برنامه‌های پرورش ارزیاب از ایشان اقدام خواهد کرد.

 

برنامه پرورش مهارت‌های ارزیابی:

پرورش مهارتهای ارزیابی شامل سه بخش زیر است:

1-آموزش های پایه (4 ساعت آموزشی)

۲- آموزش مهارت های ارزیابی مهارت مشاهده رفتار(4 ساعت آموزشی)، مهارت های ارزیابی تمرین نوشتاری (4 ساعت آموزشی) و مهارت های مصاحبه (4 ساعت آموزشی).

۳-کارورزی. تبصرہ : افرادی که در دانش روان‌شناسی و مدیریت حداقل نمرات تعیین شده را اخذ نکرده‌اند، موظف به ارتقای دانش خود در این زمینه هستند. با توجه به نتایج ارزیابی و شرایط و ویژگی‌های هریک از منتخبین، برنامه پرورشی برای ایشان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

همچنین انتخاب نهایی افراد به عنوان ارزیاب مرکز، منوط به طی موفقیت‌آمیز دوره‌های آموزشی و برنامه‌های کارورزی است. پس از پایان برنامه‌های پرورشی عملکرد افراد ارزیابی و نتایج نهایی اعلام و منتخبین ادای سوگند خواهند داشت.

 

فایل اصلی را از اینجا دانلود کنید:   فراخوان 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار