موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
160037
۲۳ خرداد ۱۳۹۷

یک نذر برای تربیت کودکی قرآنی

مردم خیر ایران از سراسر کشور می‌توانند با ثبت نام در طرح ملی «آیات رویش»، حمایت مالی یک کودک قرآن‌آموز را عهده‌دار شده و زمینه قرآن‌آموزی کودکان و نوجوانانی را که به خاطر مشکلات مالی از فراگیری قرآن محروم هستند، فراهم کنند.

به گزارش کودک پرس ، ایجاد فرصت برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که می‌تواند زندگی ده‌ها هزار دختر و پسر در سن کودکی و نوجوانی را در مسیر عزت‌، سلامت و سعادت قرار داده و آینده‌سازانی توانمند، اخلاق‌مدار و متعهد به آرمان‌های دینی و ملی تربیت کند. متقابلاً غفلت در این زمینه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نسل آینده وارد کرده و تهدیدی برای تاریخ، فرهنگ و آینده افتخارآفرین کشورمان خواهد بود.

بی‌تردید یکی از راهکارهای مناسب برای ارتقای تربیت دینی و مصون‌سازی کودکان و نوجوانان به خصوص آنانی که در محرومیت هستند، آموزش‌ قرآن است. زیرا انس با آن و عمل به آموزه‌های حیات‌بخشش موجب کسب منزلت و شأن والای دنیوی و اخروی است. نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: «هرکس ملازم قرآن شود، بلند مرتبه شود و کسی که با آن انس و الفت داشته باشد، خداوند او را به سعادت می‌رساند».

امروزه یکی از عرصه‌های مقدس فرهنگی، ایجاد فرصت برای آموزش و تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان از طریق حمایت از قرآن‌آموزان و مؤسسات قرآنی مردمی در مناطق محروم کشور است تا ضمن تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی، برای محرومیت‌زدایی از استضعاف فکری و فرهنگی این مناطق اقدامی مناسب صورت گیرد که یقیناً اهمیت آن از رفع محرومیت اقتصادی بیشتر است؛ برای نیل به این مقصود طرح «آیات رویش» آماده شده است.

 

امینه‌سادات آقامیری، از دست‌اندرکاران بنیاد فرهنگی تربیتی انصارالقرآن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: این بنیاد با هدف حمایت از کودکان و نوجوانانی که به‌خاطر مشکلات مالی از فراگیری قرآن محروم هستند، به راه‌اندازی طرحی موسوم به «آیات رویش» اقدام کرده است.

 

 

آقامیری تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار در کشور انجام می‌شود و طی آن کودکان ۹ تا ۱۱ ساله‌ای که به حمایت قرآنی نیاز دارند، فقط از سمت بهزیستی و کمیته امداد به ما معرفی می‌شوند و چون هیچ پشتوانه مالی ندارند، خیرین می‌توانند به عنوان حامی قرآنی در این طرح ثبت‌نام و زمینه قرآن‌آموزی را برای این کودکان که اکثراً نیز ایتام هستند، فراهم کنند. اولویت ما قرآن‌آموز کردن کودکان محروم است که بعد از پوشش کلی، کودکان دیگر هم می‌توانند در این طرح کشوری شرکت کنند.

 

 

وی ادامه داد: طرح آیات رویش یک دوره دو ساله است که طی آن قرائت، تفسیر، تدبر و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) به کودکان هدف، آموزش داده شده و این گروه از فراگیران بعدها می‌توانند به عنوان مربی در روستا و شهرهای خودشان فعالیت‌های قرآنی را پیش ببرند؛ هدف اصلی ما علاوه بر قرآن‌آموزی به این کودکان ترویج و تربیت اخلاق قرآنی برای روابط اجتماعی بهتر و آینده قرآنی کشور است.

 

 

این کارشناس طرح قرآنی رویش آیات اظهار کرد: سال گذشته به کمک ۲ هزار حامی قرآن این طرح را در هشت استان تهران، کرمان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و ۱۱ منطقه محروم برای ۳۶۶ کودک اجرا کردیم و سعی بر این داریم که ان‌شاء‌الله، کشوری شود و در تمام شهرهای ایران این طرح را برگزار کنیم.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت عملی‌شدن آموزه‌های قرآنی در سطح زندگی گفت: باید دستورات قرآن را چراغ زندگی قرار دهیم و جواب همه سؤالات را به جای اینکه از گوگل سرچ کنیم از قرآن بخواهیم زیرا که قرآن تنها کتاب هدایت بشر است.

 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت مشارکت در این پویش مردمی می‌توانند به این وب‌سایت مراجعه کنند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار