160028
۲۳ خرداد ۱۳۹۷

اجرای ۲۰ برنامه زیست محیطی در شرق پایتخت

شهرداری منطقه ۸ به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست، بیش از ۲۰ برنامه زیست محیطی را با مشارکت شهروندان در ۱۳ محله شرق پایتخت به اجرا در می‌آورد.

به گزارش کودک پرس ، ناصر رضاپور سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: برنامه های هفته محیط زیست سال۹۷ با شعار جهانی “حذف آلودگی پلاستیک” و  نامگذاری هر یک از روزهای این هفته با عناوین مختلف توسط مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران، تا ۲۵ خرداد ماه در شرق پایتخت اجرا می شود.

وی با اشاره به برپایی غرفه کودک و طبیعت در بوستان تمدن  افزود: برنامه های متنوع هفته محیط زیست با عناوین شنبه ۱۹ خرداد “کاهش تولید زباله”، یکشنبه ۲۰ خرداد «انرژی تجدید پذیر»، دوشنبه ۲۱ خرداد «تنوع زیستی» اجرا می شود.

رضاپور گفت: همچنین در روز سه شنبه ۲۲ خرداد شاهد برنامه «مدیران و شهروندان همدل»  در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد برنامه «مدیریت مصرف آب»، پنج شنبه ۲۴ خرداد «کودک و طبیعت» و جمعه ۲۵ خرداد «کاهش مصرف پلاستیک» هستیم.

وی با اشاره به آموزش شهروندان در سطح محلات سیزده گانه افزود: استفاده نکردن از بطری آب معدنی در نماز عید فطر و حذف بسته های پذیرایی پلاستیکی از دیگر برنامه های اجرایی هفته محیط زیست در منطقه  ما است.

رضاپور در ادامه فعالیت های مناسبتی هفته محیط زیست به آموزش شهروندی در فروشگاه‌های شهر و میدان های میوه و تره بار اشاره کرد و افزود: به دنبال تشکیل کانون های محیط زیست در محلات، جمعی از اعضای این کانون ها که از دوست داران محیط زیست هستند با هماهنگی اداره محیط زیست اقدام به اجرای طرح خرید سبز می کنند که برنامه خرید سبز (استفاده از کیسه های کاغذی و کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی، به اندازه خرید کردن) از جمله آن ها است.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی محیط زیست در پنجم ژوئن، و به منظور بالابردن آگاهی جهانی در  زمینه اهمیت محیط زیست سالم و سبز در زندگی انسان، نامگذاری شده است، اضافه کرد: پخش تیزرهای آموزشی تبلیغاتی در اماکن عمومی، برگزاری کارگاه های نقاشی، مسابقات محیط زیستی، نمایش های عروسکی از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در شرق پایتخت است.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه ۸

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار