159961
۲۳ خرداد ۱۳۹۷

کودک روهینگیایی میان کشته‌شدگان سیل موسمی

از روز دوشنبه و با آغاز باران‌های موسمی در بنگلادش، ۱۲ نفر از جمله دو روهینگیایی که یکی از آن‌ها کودک بود، در جنوب شرقی بنگلادش کشته شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مقامات دولت بنگلادش اعلام کردند بیشتر این مرگ‌ها در اثر باران‌های بی وقفه در سه روز اخیر در مناطق کاکس بازار و رنگماتی است، جایی که صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی بعد از فرار از میانمار برای در امان ماندن از حملات نظامی به آنجا پناه برده‌اند.

در کاکس بازار یک کودک ۲ و نیم ساله روهینگیایی بر اثر فرو ریختن دیوار گلی بر سر او و مادرش جان باخت. مادر او اکنون در بیمارستان بستری است. یک مرد روهینگیایی نیز در اثر افتادن درختی که به دلیل بارندگی روی سرش افتاد، کشته شد.

بیشتر روهینگیایی‌ها در کلبه‌های ساخته شده از درختان بامبو و ورقه‌های پلاستیکی در منطقه ساحلی کاکس بازار زندگی می‌کنند. از تابستان گذشته و به دلیل حملات نظامی در میانمار شمار پناهندگان این منطقه افزایش زیادی داشته است.

 

از آخر هفته گذشته تا کنون حدود هزار و پانصد کلبه در اثر بارش‌های موسمی تخریب شده است. مقامات دولتی پس از بازدید از این منطقه تصمیم گرفتند با کمک آژانس‌های امدادرسانی بین‌المللی اولین گروه روهینگیایی‌ها را که شامل ۱۰۰ هزار نفر است از این مناطق خارج کنند.

با اینکه جان حدود ۲۰۰ هزار نفر در خطر است، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده به دلیل نبود پناهگاه مناسب، جابه‌جایی پناهندگان کاری دشوار است.

مقامات بنگلادش تصمیم دارند پناهندگان را به جزیره‌ای دورافتاده منتقل کنند و می‌گویند این کار تا تابستان امسال زمان می‌برد. برنامه‌ای که با انتقادهای بسیار روبه رو است.

 

گفتنی است مرگ روهینگیایی‌ها در اثر بارش‌های موسمی، تا حدی به دلیل مسیر دشوار برای رسیدن امدادگران به محل اسکان آوارگان بوده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار