159824
۲۲ خرداد ۱۳۹۷
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با سوق دادن نوجوانان و جوانان به نشاط اجتماعی

علی رضایی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان فارس نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان را عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش کودک پرس ، علی رضایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان در جلسه برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستان با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد به بحث اوقات فراغت، گفت: بی‌توجهی به اوقات فراغت موجب بروز پیامدهای ناگوار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینكه هر چه جامعه به سمت صنعتی و شهری شدن پیش می‌رود نیاز سرگرمی در اوقات فراغت بیشتر احساس می‌شود، از اوقات فراغت به عنوان آینه فرهنگ جامعه یاد کرد.
رضایی با تأکید بر اهمیت این مقوله در مفاهیم جامعه شناسی، افزود: اینکه ما برای چگونه گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جامعه خود چگونه برنامه‌ریزی کنیم، ارتباط مستقیم با چارچوب جامعه‌‌ای دارد که ما انتظار داشتن آن را می‌کشیم.

معاون اداره‌كل ورزش و جوانان فارس با تأكید بر اینكه هیچ دستگاهی جز ورزش و جوانان به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را جدی نگرفته است، گفت: تنها آموزش ‌و پرورش استان در سال گذشته در اقدامی مشترک با اداره‌کل ورزش و جوانان از امکانات ۵۰ مدرسه خود برای عملیاتی شدن برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت استفاده کرده است.
وی یادآور شد: تحقیقات نشان داده که سوق دادن نوجوان و جوان به سمت نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های اوقات فراغت می‌تواند عامل مهمی در کاهش شدن آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه به برگزاری چندین دوره جشنواره نشاط و امید در محلات شیراز و چند شهرستان استان اشاره کرد و گفت: تا آنجا که توانسته‌ایم برنامه‌ریزی و اجرای اینگونه برنامه‌ها را در قالب سازمان‌های مردم نهاد به خود جوانان واگذار کرده‌ایم.

رضایی خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های جوانان و سازمان های مردم نهاد جوان شد و گفت: ما ایجاد نشاط در جامعه را وظیفه خود می‌دانیم که بخشی از آن مسئولیت ذاتی و بخشی دیگر مسئولیت اجتماعی ماست.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "کاهش آسیب‌های اجتماعی با سوق دادن نوجوانان و جوانان به نشاط اجتماعی"

معرفی کتاب:

دین و بشر مدرن:

349 – دیگر ایمان و منطق دینی و اخلاق تاریخی نه پاسخگوی بشر مدرن است و نه امکان عمل دارد و چیزی جز عذاب نیست. و لذا هر کجا هم که شریعت کهن حاکم است یا جنون و نفاق و امراض روانی و جنایت ها و ستم ها قرین است و حاکمیت شرعی جز به زور سرنیزه ممکن نمی آید.

اینست مسئله انسان مدرن!

350- تجربه طالبان و جمهوری اسلامی ایران نیز دو حجت بزرگ بر این واقیت تلخ است.

351- امروزه دیگر عبادات و نماز موجب پیشگیری از فحشاء و منکر نمی شود اگر می شد جامعه ما چنین نمی بود.

352- این یک وضعیت جهانی است و تحقق پیشگوئی ابطال شریعت بواسطه بزرگان دین در آخرالزمان است.

از کتاب ” نامه های عرفانی ” استاد علی اکبر خانجانی ص 57

—————————————————-

تعلیم و تربیت آخرالزمانی

تعلیم و تربیت آخرالزمانی، تعلیم و تربیت تاریخی نیست بلکه تعلیم و تربیت عرفانی و جوهری و تکوینی است و نه تشریعی. و به لحاظ دینی به معنای پایان شریعت تاریخی و آغاز شریعت عرفانی است. و لذا شریعت تاریخی در آخرالزمان جز نفاق و فساد و فتنه و تعمیق جنون و کفر حاصل دیگری ندارد. معمای تضاد بین سنت و مدرنیته از همین روست. همه بن بست ها و مفاسد جامعه امروز ما نیز به همین دلیل است.

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۴۷

آخرین اخبار