159799
۲۲ خرداد ۱۳۹۷

قاری نوجوان و مطالعه پزشکی در یازده سالگی

سینا نیاکان، یکی از قاریان نوجوان اهل اسلام‌شهر است که علاوه بر فعالیت در عرصه قرائت قرآن کریم به انجام کارهای پژوهشی و مطالعه کتب علم پزشکی در سن ۱۱ سالگی روی آورده است.

به گزارش کودک پرس ، سینا نیاکان، یکی از قاریان نوجوان اهل اسلام‌شهر است که علاوه بر فعالیت در عرصه قرائت قرآن کریم به انجام کارهای پژوهشی و مطالعه کتب علم پزشکی در سن ۱۱ سالگی روی آورده است، گفت‌وگوی این نوجوان زبده را در ادامه می‌خوانیم.

علاقه به قرآن کریم از چه زمانی در شما ایجاد شد؟
از چهار سالگی استعداد خوبی در این زمینه در من هویدا بود و از ۹ سالگی با کلاس‌های استاد حمید رحیمی آشنا شدم که از همان جا آغاز به یادگیری قرائت کردم.

روزی چقدر مطالعه غیر قرآنی دارید؟
من روزانه حدود دو ساعت به مطالعه کتاب‌های علمی، پژوهشی و پزشکی می‌پردازم.

از زمانی که خواندن و نوشتن را یاد گرفتم سراغ کتاب‌های علمی و قرآنی می‌رفتم و آن‌ها را مطالعه می‌کردم و همان‌ها باعث شد به سمت و سوی قرآن بروم.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
در حال حاضر مشغول آموزش‌های سطح بالا در کلاس‌های استاد حمید رحیمی هستم تا ان‌شاءالله بتوانم در آینده نزدیک در مسابقات استانی و کشوری هم شرکت کنم.

 

چه آینده‌ای برای خودت پیش‌بینی می‌کنی؟
دوست دارم در آینده پزشک و همچنین یکی از قاریان ممتاز کشور شوم که برای رسیدن به این خواسته حداکثر تلاشم را خواهم کرد.

آیا تا به حال مسئولان فرهنگی اسلامشهر از شما تقدیر و یا حمایتی انجام داده‌اند؟
خیر، تا به حال هیچ یک از مسئولان از من تشویق و یا حمایتی نکرده‌اند. در مدرسه هم هیچ اهمیتی به قاری قرآن بودنم نمی‌دهند. همچنین به دلیل مطالعه بسیار زیادی که دارم هزینه‌های سنگینی را باید برای خرید کتاب متحمل شوم.

نقش پدر و مادر در این زمینه چه بود؟
نقش پدر و مادرم خیلی زیاد بود؛ زیرا تمام شرایط را برای یادگیری علوم قرآنی برای من آماده کردند. در واقع می‌توانم بگویم آرامشی که در خانه وجود دارد بسیار موثر است. پیگیری و تشویق پدر و مادرم نیز بسیار مهم است؛ چون بعضی از بچه‌ها علاقه‌مند هستند؛ ولی والدینشان مانع پیشرفت آن‌ها در علوم قرآنی می‌شوند.

در چه مسابقاتی تاکنون شرکت کرده‌اید؟
چون مسابقات از سن سیزده سالگی شروع می‌شود، من بیشتر متمرکز به آموزش قرائت نزد استاد بودم و در مسابقات زیادی شرکت نکرده‌ام؛ اما با این حال در مسابقات قرآن دانش‌آموزی که بین تمامی مدارس شهرستان اسلامشهر برگزار شد، توانستم مقام دوم قرائت را کسب کنم.

چه توصیه‌ای به هم‌سالان خودت داری؟
یکی از توصیه‌های به هم سن‌های خودم این است که وقت خودشان را به کارهای بیهوده تلف نکنند و بیشتر وقت خود را برای یادگیری درس و فراگرفتن قرآن قرار دهند.

 

 

در ادامه نیز با مهدی نیاکان، پدر سینا نیاکان به صحبت در ارتباط با چگونگی تربیت و اهمیت پرورش فرزند قرآنی پرداختیم.

ویژگی‌های یک خانواده قرآنی چیست؟
من به‌عنوان یک پدر حساسیت داشتم که فرزندانم قرآن را یاد بگیرند. اگر کسی بداند که قرآن همه آن چیزی است که می‌خواهد قطعا به سمت این کتاب آسمانی گرایش پیدا می‌کند. ما نیز سعی کرده‌ایم در خانه هنر و قرآن تبلور خاصی داشته باشد. مادر سینا هم از هنرمندان و مربیان ممتاز هنر خوشنویسی است و برای من داشتن یک خانواده هنرمند و قرآنی باعث افتخار است.

توصیه شما به پدر و مادرها چیست؟
توصیه من به همه پدر و مادرها این است که زمینه پیشرفت فرزندان خود را در جهت فراگرفتن علوم قرآنی به فرزندان خود فراهم کنند و من از تمامی زحمات و حمایت‌هایی که استاد حمید رحیمی برای فرزندم انجام داده‌اند، قدردانی می‌کنم.

گفتنی است، حمید رحیمی، قاری ممتاز کشور و استاد سنا نیاکان، این نوجوان زبده در خصوص نخبگان قرآنی شهرستان اسلامشهر معتقد است، شهرستان اسلامشهر با داشتن مردمی قرآن‌دوست به شهر قاریان و حافظان قرآن کریم معروف است ولی متأسفانه از سوی مسئولین فرهنگی شهرستان حمایت‌های لازم از جوانان و نوجوانان قرآنی اسلامشهر جهت تشویق و ترغیب آن‌ها به این امر مهم صورت نگرفته است و من به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه قرآنی از همه مسئولین فرهنگی و قرآنی تقاضا دارم تا با حمایت‌ها و تشویق‌های خود از این عزیزان زمینه پیشرفت و تعالی جوانان و نوجوانان جهت اشاعه فرهنگ زیبای خواندن و فراگیری قرآن کریم را فراهم کنند.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار