159785
۲۲ خرداد ۱۳۹۷

۸۰ موذن جوان در مسابقه بزرگ اذان کامیاران شرکت کردند

دومین دوره مسابقه بزرگ اذان با حضور ۸۰ نفر از موذنان جوان و نوجوان کامیاران همزمان با ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مسابقه بزرگ اذان با همکاری کانون فرهنگی هنری سلاله، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری حضرت حمزه، شورای اسلامی شهر و شهرداری کامیاران بمدت 2 روز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: در این مسابقه 80 موذن در 2 رده سنی کمتر و بیشتر از 16 سال شرکت داشته و با یکدیگر رقابت کردند.

زبیر حسین پناهی با اشاره به اینکه کشف و پرورش استعداد موذنان از اهداف مهم دومین دوره این مسابقات بود، اظهار داشت: صوت، لحن و رعایت قوائد و تجوید از مولفه های اصلی برای انتخاب نفرات برتر بود.
وی افوزد: از میان 80 نفر موذن شرکت کننده ٣ نفر در رده سنی بیشتر از ١٦ سال و سه نفر نیز در رده سنی کمتر از ١٦ سال به عنوان نفرات برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

حسین پناهی تاکید کرد: با توجه به نزدیک بودن امتیازات و به منظور تشویق بیشتر موذنان در هر رده سنی 2 نفر (رتبه های چهارم و پنجم) نیز تجلیل شدند که جوایز آنها را موسسه چاپ سایه و آموزش و پرورش شهرستان تقبل کردند.
وی یکی از راه های ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه را برگزاری مستمر مسابقات اذان و قرآن دانست و یادآور شد: از آنجا که اذان ندای حق و اعلان عمومی به نماز و از شعائر اسلام به شمار می رود، تقویت آن ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران اضافه کرد: این شهرستان استعدادهای زیادی در عرصه های فرهنگی و دینی دارد که اگر زمینه مناسب برای فعالان این حوزه فراهم شود می توان شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش آنها بود.
حسین پناهی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 32 کانون فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: در این کانون ها یک هزار و 349 نفر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، دومین دوره مسابقات اذان کامیاران روزهای یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 خرداد مصادف با 25 و 26 ماه مبارک رمضان برگزار شد و آقایان خالد معاضدی، نصرت الله معاضدی و محمود مردوخیان داوران این دوره از مسابقات بودند.

شهرستان 102 هزار نفری کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و دارای 2 موسسه فعال قرآنی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار