159742
۲۲ خرداد ۱۳۹۷

اعلام برگزیدگان مسابقه قرآنی «مفازا» در پایان ماه رمضان/ راه‌اندازی شبکه «یاسین تی‌وی» ویژه کودکان

یازدهمین دوره مسابقه بین‌المللی «ان للمتقین مفازا» از شبکه جهانی الکوثر با حضور شرکت کنندگان از ۲۰ کشور جهان در حال برگزاری است و برگزیدگان این مسابقات در آخرین روز ماه مبارک رمضان مشخص می‌شوند.

به گزارش کودک پرس، مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: مسابقه قرآنی مفازا به صورت ترتیل همراه با رعایت قوانین تجوید از ابتدای ماه مبارک رمضان در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی آغاز شد که اکنون در حال برگزاری مرحله نیمه نهایی هستیم.
سیدمحمد حسینی گفت: 450 شرکت کننده از 50 کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند که 10 نفر از آنان بانوان بوده اند و از این تعداد 120 نفر وارد مسابقه و 24 نفر وارد مرحله نیمه نهایی شده اند و از این تعداد پنج نفر به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.

وی به راه اندازی سایت مفازا به نشانی www.mafazatv.com نیز اشاره کرد و افزود: آشنایی با داوران دوره های مختلف مسابقه و اطلاع از قوانین داوران از جمله امکانات این سایت است.
حسینی گفت: داوران از 5 کشور اسلامی ایران، مصر، سوریه، عراق و لبنان در مراحل مختلف این مسابقه را داوری می کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های دوره جدید این مسابقه در رمضان امسال ادامه داد: تصویری شدن مسابقه از طریق نرم افزار «اسکایپ» و خروج از حالت تلفنی، ارائه جمع امتیازات شرکت کنندگان به صورت لحظه ای و آنلاین از طریق نرم افزار تعبیه شده در سایت که قبلا به شیوه دستی صورت می گرفت، از جمله این شاخصه هاست.

مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر گفت: همچنین برای نخستین بار در این مسابقه رتبه بندی در نظر گرفته شده و متسابقین می توانند در همان لحظه حضور، رتبه خود را ببینند و از سوی دیگر امکان رای دادن مردم به شرکت کنندگان با عنوان «بهترین قاری از نگاه مخاطبان» برای اولین بار از طریق سایت فراهم شده است.
حسینی افزود: این مسابقه به دلیل پوشش بیشترین نقاط جغرافیایی جهان، هر شب از ساعت 11:30 تا 1 بامداد پخش از شبکه جهانی الکوثر پخش می شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال کشورهای مختلف جهان از مسابقه و با هدف هم افزایی جهان اسلام درصدد ادامه این برنامه با عنوان «نور الهدی» بعد از ماه مبارک رمضان نیز هستیم.

 

**برگزاری مفازای کودکان و نوجوانان بعد از رمضان
مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر همچنین با اشاره به ظرفیت مسابقه مفازا گفت: درصدد توسعه این مسابقه هستیم که برگزاری مفازای کودکان و نوجوانان بعد از ماه مبارک رمضان در این راستا خواهد بود.
حسینی افزود: مفازای کودکان در مرحله فراخوان و ثبت نام است و رویکرد این مسابقات تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام است که در جریان آن کودکان و نوجوانان علاقه مند به شرکت در مسابقه می توانند فرازهای ارائه شده در سایت را به صورت ویدئوهای ضبط شده با صوت خود ارسال کنند.

 

**راه اندازی شبکه اینترنتی کودک و نوجوان 
به گفته حسینی راه اندازی این شبکه با عنوان «یاسین تی وی» از طرح های دیگر شبکه الکوثر است که در آینده نزدیک در صورت تامین بودجه و تصویب ساختار صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد: شبکه اینترنتی کودک و نوجوان، اولین شبکه تخصصی جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان است که مراحل تولید و دپوی تولیدات و طراحی فضای شبکه در حال انجام و تا یک ماه آینده آماده راه اندازی می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار