159684
۲۱ خرداد ۱۳۹۷
مدیر واحد خدمات حمایتی مؤسسه خیریه محک:

هر روز ۶ کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت محک قرار می‌گیرد

مدیر واحد خدمات حمایتی مؤسسه خیریه محک گفت: هر روز ۶ کودک مبتلا به سرطان، تحت حمایت محک قرار می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، بهناز آسنگری، با بیان اینکه عدد فوق از میانگین تعداد پذیرش کودکان در سال‌های 1394 و 1395 به دست آمده است افزود: محک فعالیت خود را از سال 1370 و در راستای حمایت از کودک مبتلا به سرطان و خانواده ایشان آغاز کرده است و تا پایان سال 1395، بیش از 27 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت خود قرار داده است. آنچه که به عنوان «هر روز 6 کودک شناخته می‌شود، حاصل تعداد بیماران جدید پذیرش‌شده در سال‌های 1394 و 1395 به ازای تعداد روزهای سال است.

وی ادامه داد: در سال‌های 1394 و 1395 تعداد 4540 کودک مبتلا به سرطان که در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی در سراسر کشور و بیمارستان محک درمان می‌شدند، تحت حمایت این مؤسسه قرار گرفته و حمایت‌های درمانی و رفاهی را دریافت نموده‌اند.

 

آسنگری با تأکید بر اینکه در محک تلاش می‌شود تا دسترسی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده ایشان به خدمات محک در تمام ایران، تسهیل شود گفت: یکپارچه‌سازی خدمات حمایتی محک در همه جای ایران با توجه به امکانات موجود در بیمارستان‌های سراسر کشور، از رئوس برنامه استراتژیک 1400-1396 است و تلاش می‌کنیم تا کلیه خدمات حمایتی که در بیمارستان محک به کودک مبتلا به سرطان و خانواده ایشان ارائه می‌شود، در سراسر کشور گسترش یابد.

مدیر خدمات حمایتی محک با بیان اینکه اضافه شدن 6 کودک جدید به طور روزانه به جمع فرزندان محک، حقیقتی تلخ است و حمایت از آنها با تداوم اعتماد و کمک‌های نیکوکاران این سرزمین است که ممکن می‌شود گفت: خدمات محک شامل 42 بسته حمایتی می‌شود که مواردی چون پیگیری درمان و پرداخت هزینه‌های مرتبط با آن، ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری اجتماعی به کودک و خانواده ایشان، اهدای اقلام مورد نیاز، مدرسه مجازی و… را شامل می‌شود. ارائه این خدمات به کودکان تحت حمایت محک که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، تنها با همراهی مستمر مردم ایران ممکن خواهد بود. در محک همیشه گفته‌ایم که سرطان غیر از درد هزینه دارد. درمان سرطان هزینه‌های بالایی دارد و برای تأمین این هزینه‌ها و حمایت از فرزندانمان تنها اتکای محک به اعتماد و مشارکت نیکوکاران ایران زمین است.

 

مدیر خدمات حمایتی محک در پایان افزود: من به عنوان یک مددکار و فردی که بیش از بیست سال تجربه ارتباط با کودکان مبتلا به سرطان و خانواده ایشان را دارم، سال‌هاست که تأثیر مشارکت نیکوکاران در تأمین هزینه درمان و ارائه خدمات حمایتی و رفاهی را بر روند درمان این کودکان می‌بینم. سال‌هاست با اتکا به استمرار این مشارکت‌ها تلاش می‌کنیم تا مادران و پدران دغدغه‌ای جز سلامتی فرزندشان نداشته باشند و هیچ کودک مبتلا به سرطانی از فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان فوت نکند تا تلخی دارو برای کودکان بیشتری به شیرینی سلامتی تبدیل شود. قدرشناس همراهی تک تک نیکوکاران این سرزمین هستیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار