159601
۲۱ خرداد ۱۳۹۷
به مناسبت هفته محیط زیست؛

طرح ارتباط کودک با طبیعت در جنوب تهران برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۱۹ گفت: طرح ارتباط کودک با طبیعت در هفته محیط زیست با برپایی غرفه‌های آشنایی کودکان با طبیعت در بوستان‌های جنوب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، پیمان قربانی افزود: این طرح با حضور کارشناسان محیط زیست در بوستان های مطرح جنوب تهران اجرا شد و هدف اصلی این طرح، دوستی نسل جدید کشور با محیط زیست و آشنایی با راهکارهای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است.
وی تصریح کرد: برنامه های هفته محیط زیست از 15 خردادماه به مدت یک هفته با شعار ‘حذف آلودگی پلاستیک’ و با نامگذاری هر یک از روزهای این هفته با عناوین مختلف توسط مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در منطقه جنوب تهران برگزار شد.

قربانی اظهار کرد: کاهش تولید زباله، استفاده از انرژی تجدید پذیر، تنوع زیستی، مدیران و شهروندان همدل، مدیریت مصرف آب، کودک و طبیعت و کاهش مصرف پلاستیک از عناوین و برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته محیط زیست است.
وی یادآور شد: مدیریت شهری منطقه 19 به مناسبت هفته محیط زیست با استفاده از کارشناسان ماهر و همکاری برخی از دوستداران محیط زیست در فروشگاه های شهروند ومیادین میوه و تره بار درخصوص خرید سبز به شهروندان آموزش های لازم را می دهد.

شهردار منطقه 19 اضافه کرد: پخش فیلم آموزشی تفکیک پسماند در تلویزیون های شهری، شناسایی معضلات محیط زیستی با کمک کانون های محیط زیست محلات و ارائه گزارش رفع معضلات و استفاده مدیران شهری از سیستم حمل و نقل عمومی از جمله فعالیت های دیگر این شهرداری در هفته محیط زیست است.

وی ترویج عدم استفاده از بطری های آب معدنی در جشن و نماز عید فطر، حذف بسته های پذیرایی حاوی ظروف یکبار مصرف در مساجد و محل اقامه نماز عید فطر از دیگر فعالیت های مدیریت شهری منطقه عنوان کرد و افزود: اشاره به محیط زیست و تلاش در جهت حفظ این ارزش ها در خطبه نماز روز عید فطر توسط ائمه مساجد از مهمترین برنامه های پیش بینی شده به مناسبت این هفته است.

15 تا 21 خردادماه هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار