موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
159567
۲۱ خرداد ۱۳۹۷

دانستنی‌های بیماری آسم/ سرفه‌های طولانی کودک را جدی بگیرید

بیماری آسم، شایع‌ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است و باعث آسیب‌های زیادی به کودکان می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سید حسام الدین نبوی زاده فوق تخصص بیماری آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با معرفی بیماری آسم به عنوان شایع‌ترین بیماری مزمن در دوران کودکی، گفت: آسم، باعث آسیب‌های زیادی به کودکان مانند نرفتن به مدرسه، بستری در بیمارستان و نداشتن کارآیی در مدرسه به علت کم‌خوابی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عوامل موثر در بروز آسم از زمان تولد آغاز می‌شود، افزود: مصرف شیر مادر باعث کاهش ابتلا به این بیماری می‌شود، اما تماس کودک با دود سیگار و سایر دودها، موجب تشدید آن می‌شود.

سید حسام الدین نبوی زاده، آماده‌سازی محیط سالم و مصرف شیر مادر برای کودک را راهکار‌هایی برای پیشگیری از ابتلای کودک به بیماری آسم عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه، ادامه داد: بیماری آسم، با سرفه، تنگی نفس، صدای سینه (خس خس) در کودکان خود را نشان می‌دهد که در برخی مواقع، دیر تشخیص داده شده و به عنوان یک سرماخوردگی یا عفونت درمان می‌شود.

 

نبوی زاده تصریح کرد: پس از تشخیص بیماری آسم، پدر و مادر کودک باید به دستورات دارویی پزشک معالج توجه ویژه داشته باشند و از قرار دادن کودک در معرض دود سیگار، قلیان و سایر دود‌ها خودداری کنند.

این فوق تخصص بیماری آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پدر و مادر‌های کودکان مبتلا به آسم توصیه کرد: از مصرف خودسرانه دارو‌ها و باور‌های غلط در اذهان عمومی در خصوص مصرف شیر و گوشت حیوانات وحشی پرهیز کنند.

 

وی گفت: این اقدامات، باعث دور شدن از درمان اصلی و مزمن شدن بیماری می‌شود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار