159054
۱۹ خرداد ۱۳۹۷

لزوم توجه ویژه به زنان و کودکان در بودجه‌ریزی بحران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در بحث بودجه‌ریزی جنسیتی، کشورها باید به تخصیص بودجه برای بحران‌ها و اثرات مخرب آن در حوزه کودکان، زنان و خانواده توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش کودک پرس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در اجلاس جهانی مدیران زن به ویلنیوس، پایتخت لیتوانی سفر کرده است در پنل بودجه ریزی جنسیتی این اجلاس طی سخنانی برنامه های پنج ساله توسعه کشور، اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه ریزی در حوزه زنان و خانواده را معرفی کرد.

ابتکار با اشاره به تحولات در شاخص های بنیادین سلامت و آموزش در چهار دهه گذشته؛ مهم ترین استراتژی و برنامه های بلندمدت و میان مدت کشور به منظور توسعه شاخص های زنان و خانواده را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در بحث بودجه ریزی جنسیتی، کشورها باید به تخصیص بودجه برای بحران ها و اثرات مخرب آن در حوزه کودکان، زنان و خانواده توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در بحران یمن که قربانیان آن زنان و کودکان و بحران فلسطین و جنایات صهیونیست ها و نیز اثرات تحریم ها که ناعادلانه بر کشورها تحمیل می شود لازم است سهم زنان مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

در این پنل تخصصی سخنرانانی از کشورهای سوئد، فیلیپین، مکزیک و سازمان همکاری های اقتصادی، تجارب و دستاوردهای خود را در زمینه برنامه و بودجه در حوزه زنان و خانواده به اشتراک گذاشتند.

 

نشست جهانی مدیران زن در مجلس لیتوانی برگزار می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار