158934
۱۷ خرداد ۱۳۹۷

دختر نوجوان انگلیسی به اتهام تروریستی محکوم شد

‘صفا بولار’ دختر نوجوان ۱۸ ساله روز دوشنبه از سوی دادگاه جنایی اصلی این کشور (اولد بیلی) به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به موزه بریتانیا محکوم شد.

به گزارش کودک پرس ، ‘بولار’ اولین دختر نوجوان انگلیسی به شمار می رود که به اتهام تروریستی و هم دستی با داعش در این کشور محکوم شده است. او همچنین به دلیل تلاش برای سفر به سوریه متهم است.
به گفته منابع انگلیسی، او قصد داشته تا به داعش در سوریه پیوسته و پس از گذراندن دوره های آموزشی، برای انجام حمله تروریستی به لندن بازگردد.
در کیفرخواست وی آمده است: او از دو سال پیش تحت تاثیر اندیشه های افراطی قرار گرفته و تصاویر زنانی که عملیات انتحاری صورت می دهند را در رایانه شخصی اش پیاده کرده است.

در آگوست سال 2016 (مرداد – شهریور) بولار پس از بازگشت از مراکش از سوی پلیس لندن مورد سئوال قرار گرفته و اعتراف می کند که به ایدئولوژی شهادت علاقمند شده است. او می گوید که بالغ بر 400 دوست اینترنتی داعشی دارد اما در این رابطه با دوستان انگلیسی اش صحبتی نکرده است.

‘بولار’ همچنین با فردی به نام نوید حسین از طریق شبکه های اجتماعی آشنا می شود و براساس یافته های پلیس از گوشی همراه وی، دو طرف تصاویر متعددی را درباره مواد منفجره و سلاح های گرم رد و بدل کرد اند. در یک مورد (در آگوست سال 2016) دو طرف درباره عملیات انتحاری گفت وگو کرده و بولار در این رابطه ابراز علاقه کرده تا از طریق شهادت به بهشت نائل گردند.

دسامبر (دی ماه) سال 2016 یک مامور پلیس انگلیس خود را به عنوان پیکاری جوی داعش جا می زند و تلاش می کند سر از کار آنها درآورد. حسین در این رابطه به مامور انگلیسی نقشه را لو داده و می گوید فردی که او اطمینان کامل دارد قرار است حمله ای را در پایتخت انگلیس برنامه ریزی کند
‘دانکن آتکینسون’ قاضی پرونده با اشاره به اتهامات بولار برای حمله تروریستی به موزه بریتانیا گفت: درصورتی که این حمله رخ می داد شمار زیادی جان باخته و شوک زیادی در جامعه به وجود می آمد.
در دادگاه دیگری که پیش از این برگزار شده بود، ریزلین 22 ساله و مینا 44 ساله، خواهر و مادر بولار نیز اعتراف کردند که برای انجام حمله با چاقو در مقابل پارلمان انگلیس برنامه ریزی کرده بودند.
به گفته منابع انگلیسی ، دادگاه قرار است به زودی حکم مجازات این خانواده را اعلام کند.

براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی که در میان آنها شماری زن و دختر بسیار جوان بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند هر چند برآورد می شود نیمی از آنها برگشته باشند.

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند.

درحالی که سطح هشدار امنیتی در انگلیس در مرحله شدید قرار دارد و احتمال حمله تروریستی به شدت محتمل است، وزیر کشور انگلیس امروز تازه ترین راهبرد مقابله با افراط گرایی و تروریسم موسوم به کانتست را اعلام کرد. براساس این راهبرد پیشگیری و مبارزه با فضاهای تروریستی محور اصلی برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تروریسم به شمار می رود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار