158859
۱۷ خرداد ۱۳۹۷

مدیترانه رکورددار نرخ چاقی کودکان در جهان است

براساس گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت که روز چهارشنبه در کنگره اروپا مطرح شد، مدیترانه رکورددار نرخ چاقی کودکان در جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کودک پرس، براساس گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت که روز چهارشنبه در کنگره اروپا در مورد چاقی مطرح شد، مدیترانه رکورد دار نرخ چاقی کودکان در سطح جهان است.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، چاقی در دوران کودکی در این منطقه شایع‌تر از ایالات متحده است؛ تقریبا 17 درصد از کودکان این منطقه چاق هستند.

 

این بررسی نشان داد، در منطقه اروپا، کشورهای (قبرس، یونان، ایتالیا، مالت، سن مارینو و اسپانیا) بیشترین میزان چاقی کودکان را دارند.

به گفته پژوهشگران، پسران با نرخ بالاتری از چاقی در دوران کودکی مواجه هستند.

دکتر جوآن بردا، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: نتایج سال‌ها بررسی نشان داده، از دست دادن الگوی غذایی درست  یکی از دلایل مهم افزایش نرخ چاقی است.

با وجود اینکه به تمام مردم جهان توصیه می‌شود از رژیم مدیترانه‌ای برای کاهش وزن و تناسب اندام بهره ببرند، خود مردم این منطقه دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد، رعایت رژیم مدیترانه‌ای برای چهار سال، میزان شیوع دیابت نوع 2 را در افراد مسن 52٪ کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی جدید است که از نوع تغذیه سنتی مردم یونان، اسپانیا، ایتالیا و مراکش الهام گرفته شده است؛ اساس این رژیم بر مصرف نسبتاً بالای روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات و مصرف متوسط ماهی و محصولات لبنی بخصوص ماست و پنیر و نیز مصرف بسیار کم گوشت و محصولات گوشتی استوار است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار