158510
۱۲ خرداد ۱۳۹۷
در امریکا؛

درمان سرطانی نادر با روشی جدید و منحصر به فرد+ تصاویر

کودکی پنج ساله به نام Skye Brierley مبتلا به نوعی سرطان به نام پروتون است که برخی از متخصصین سعی کرده‌اند تا با شیوه‌ای جدید وی را از این نوع سرطان نجات دهند.

به گزارش کودک پرس ، کارشناسان انگلیسی به دلیل نبود تجهیزات مورد نیاز برای درمان کودکی مبتلا به تومور رابدومیوسارکوم (rhabdomyosarcoma) او را به آمریکا فرستاده اند؛ سرطان این کودک نوعی بیماری نادر است که در سلول‌های بافت نرم بدن تولید می‌شود.

این دختر ۵ ساله به نام (Skye Brierley) قرار است تحت درمان با پرتو‌های پروتون (proton beam therapy) قرار بگیرد تا سرطان او پیشرفت نکند.

 

این نوع سرطان در کشور انگلستان سبب ابتلای یک کودک از هر ۶۰ کودک و در بیشتر اوقات سبب مرگ می‌شود.

تفاوت پرتو درمانی با استفاده پرتو‌های پروتون با پرتو درمانی به شیوه سنتی در تفاوت در عملکرد آن است، در پرتو درمانی عادی با اشعه، کارشناس با تنظیم مسیر پرتو به سمت بافت سرطانی سبب نابودی آن بخش می‌شود که البته عارضه هایی چون سوختگی بدن و آسیب به سلول‌های سالم بدن را نیز دارد، اما در پرتو درمانی با پرتو پروتون، تنها سلول‌های سرطانی نابود می‌شود و درصد آسیب به سلول‌های سالم بدن کاهش می‌یابد.

 

کشور انگلستان در حال ساخت و تجهیز مراکز پرتودرمانی با پرتو پروتون است، اما هنوز توانایی پذیرش بیمار را ندارد و بیماران را به کشور‌های خارجی از جمله آمریکا ارجاع می‌دهد.

 

کارشناسان استفاده از پرتو پروتون را شیوه‌ای مفید برای درمان عارضه‌های سرطان به ویژه دربافت هایی چون مغز می‌دانند که هرگونه آسیب دیدگی آن می‌تواند سبب عارضه‌های جبران ناپذیر در سلامت فرد شود.

 

پزشکان اولین بار سرطان را در مغز این کودک شناسایی و به والدین او اعلام کردند جراحی می‌تواند چهره او را دگرگون کند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب به چهره دانشمندان از شیمی درمانی و پرتودرمانی برای مهار سرطان استفاده کردند.

 

مبتلایان به این نوع خاص ازسرطان طول عمر کوتاهی دارند و شایع‌ترین بخش‌ها از بدن که درگیر آن می‌شود سر و گردن، مثانه، رحم و واژن در بانوان است.

 

علت ابتلا به این نوع سرطان ناشناخته است و چنانچه در سر و گردن رخ دهد امکان دارد به دلیل سرطانی شدن بینی و چشم‌ها نیاز به تخلیه آن‌ها باشد.

 

 

خانواده این کودک امیدوار هستند شیوه درمانی جدید اثربخش باشد و سبب درمان سرطان در کودک ۵ ساله شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار