158436
۱۲ خرداد ۱۳۹۷

حقوق بشر در اسلام از حفظ حقوق کودک آغاز می‌شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در مالت: حقوق بشر در اسلام از حفظ حقوق کودک آغاز می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی که برای شرکت و ایراد سخنرانی در کنفرانس بین المللی ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان به مالت سفر کرده است در سخنرانی خود در این کنفرانس با اشاره به نقش و جایگاه والای کودکان در حقوق اسلام، افزود: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک اغاز می شود و بسیاری از حق های برسمیت شناخته شده ی دوران کودکی تکلیفند.

وی بر ضرورت بازشناسی این حقوق در اسلام اشاره کرد و گفت: یک مجموعه مقالات نفیس از حقوق کودک در اسلام که در قالب یک جلد کتاب ارزشمند با همکاری یونیسف تهیه و تالیف شده و حقوق کودک را با موازین حقوق بشر و حقوق کودک در اسلام تطبیق داده و در اختیار شما قرار گرفته است که نشان می دهد اسلام چه جایگاه سترگی برای کودکان قایل است.

کنفرانس بین المللی ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان با شعار “نه به خشونت علیه کودکان ” با حضور رییس جمهور مالت و بیش از پجاه وزیر و معاون وزیر و برخی مقامات سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی اغاز به کار کرد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل کشورمان که به عنوان رییس هیات ایرانی و با حضور رییس جمهور این کشور در این کنفرانس سخن می گفت تاکید کرد در آموزه های اسلام توجه به حقوق کودک و رعایت مصالح عالیه کودک به بهترین وجه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان این نشست در دیدار کوتاهی با رییس جمهور این کشور با ابلاغ سلام های گرم مقامات عالیه کشورمان و ابراز دوستی و مودت بین دو کشور یک نسخه کتاب مطالعه تطبیقی حقوق کودک در اسلام و اسناد حقوق بشری را به رییس جمهور مالت تقدیم کرد که مورد توجه ایشان قرار گرفت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار