158396
۱۲ خرداد ۱۳۹۷

اسکیت بازان کرمانی استعدادیابی می‌شوند

طرح بزرگ استعدادیابی اسکیت استان کرمان در رده‌های سنی کودک و نوجوان همزمان با آغاز تابستان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، امیررضا آشورماهانی، رییس هیئت اسکیت استان کرمان به طرح استعدادیابی اسکیت استان کرمان اشاره کرد و گفت: هیئت اسکیت استان کرمان با همکاری باشگاه ورزشی پارت با اجرای طرح ویژه ای شرایط را برای استعدادیابی علمی و تخصصی کودکان و نوجوانان شهر کرمان در رشته اسکیت فراهم آورده است.

وی اسکیت را یکی از رشته های ورزشی پر طرفدار عنوان کرد و افزود: در رشته اسکیت قابلیت های متعددی از جمله قابلیت های جسمانی، مهارتی، آنتروپومتری و روانی وجود دارد که هر کدام از این قابلیت ها شامل اجزا و فاکتورهای قابل اندازه گیری کوچکتری هستند، بنابراین برای استعدادیابی در این رشته، بایستی این قابلیت ها را به افراد آموزش و آن ها را مورد ارزیابی قرار داد.

آشورماهانی تصریح کرد: پس از آموزش مهارت های اسکیت و ارتقای شاخص های جسمانی می توان با مقایسه عملکرد هر فرد با میانگین نرم هر فاکتور، به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در این طرح از ابتدای خرداد جاری آغاز شده است، یادآور شد: برای استعدادیابی، بعد از ثبت نام، با تکمیل مدارک و تایید سالمتی، هر فرد یک دوره سه ماهه را آغاز می کند که در این دوره فاکتورهای جسمانی و مهارتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

رییس هیئت اسکیت استان کرمان با اشاره به اینکه در طول دوره آموزش و استعدادیابی دو آزمون دیگر از هر فرد گرفته می شود، بیان داشت: آزمون آنتروپومتری که می توان با آن قابلیت آنتروپومتری هر فرد را مشخص کرد و آزمون ساختار قامت که وضعیت ناهنجاری های اسکلتی را ارزیابی می کند از جمله ی این آزمون ها هستند.

آشورماهانی گفت: در انتهای دوره آموزش و استعدادیابی با بررسی سه شاخص ذکر شده می توان وضعیت هر فرد را در این رشته مشخص کرد.

 

وی مهمترین مرحله برای شروع هر رشته ورزشی را آموزش صحیح آن رشته به افراد دانست و افزود: هیئت اسکیت استان کرمان تلاش کرده با مربیان متخصص، با تجربه و مورد تایید مراحل آموزش را انجام دهد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار