158085
۰۹ خرداد ۱۳۹۷
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ویروسی به نام نوروویروس علت بیماری گوارشی در کلاردشت بوده است

گوهردهی با بیان این که در طول ۲۴ ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است، گفت: همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

به گزارش کودک پرس ، فرزاد گوهردهی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه  روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است  اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده های آنها قابل انتقال است .

وی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهارکرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده  منتقل می شود و همچنین از طریق دست  و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و  تلفن نیز منتقل می شود.

گوهردهی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و شستن دستها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه های تازه در پیشگیری از این بیماری را بسیار موثر دانست.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار