157976
۰۹ خرداد ۱۳۹۷

اعطای شهروندی فرانسه برای نجات کودک آویزان از بالکن +عکس و فیلم

رسانه‌ها فیلم و تصویر این عملیات نجات معجزه آسا را منتشر کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، ماجرای نجات معجزه وار یک کودک 4 ساله فرانسوی از بالکن خانه در پاریس در 2 روز گذشته بازتاب زیادی در رسانه های جهان داشته است.

بر اساس اعلام مقامات پلیس پاریس، در لحظه وقوع حادثه ، مادر و پدر این کودک 4 ساله در خانه نبوده اند.

مادر این کودک در تعطیلات خارجی به جزایر “ریونیون” فرانسه در اقیانوس هند رفته بود و پدرش نیز برای خرید به فروشگاهی رفته بود و پس از خروج از فروشگاه و در حالی که فرزندش معلق بین زمین و آسمان بود در راه بازگشت، در حال بازی موبایلی “پوکه مون ” گو بوده است غافل از اینکه در همان لحظه فرزند کنجکاو و بازیگوش او به بالکن خانه رفته و با عبور از حصار آهنی بالکن در حالت معلق بین زمین و آسمان قرار گرفته بود.

 

این در حالی بود که همسایه این خانواده تلاش داشت کودک 4 ساله را در هوا نگه دارد اما دیوار شیشه ای بین دو تراس همسایه ها مانع عبور مرد همسایه شده بود.

 

در چنین شرایطی “مومادو قسامه” مهاجر 22 ساله “مالی” تبار که از صحنه حادثه در حال عبور بود دست به کار شد و در عرض کمتر از 1 دقیقه خود را به بالکن طبقه پنجم ساختمان رسانید و کودک 4 ساله را نجات داد.

دادستانی فرانسه اعلام کرده پدر این کودک به دلیل سهل انگاری و رفتار غیر مسئولانه در نگهداری فرزند بازداشت شد. او قرار است به همین دلیل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور) برای محاکمه در دادگاه حاضر خواهد شد.

 

رسانه ها فیلم و تصویر این عملیات نجات معجزه آسا را منتشر کرده اند و به این مرد جوان مالیایی لقب” اسپایدرمن” واقعی فرانسه را داده اند. این جوان مالیایی به صورت غیرقانونی در فرانسه اقامت داشته است.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه برای تجلیل از شجاعت این جوان مهاجر آفریقایی تبار او را به کاخ الیزه دعوت کرد و با او به گفتگو نشست و مدرک شهروند افتخاری فرانسه را به او اعطا کرد. همچنین رییس جمهوری فرانسه دستور داده این جوان در آتش نشانی پاریس مشغول فعالیت شود.

 

 

 

 

منبع: عصر ایران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار