موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
156950
۰۳ خرداد ۱۳۹۷
مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد؛

تاثیر استرس در کودکان بر لکنت زبان

قیومی مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتار والدین، انتظار بیش از حد سن و توان کودک، سخت گیری، استرس‌های محیط را از جمله عوامل محیطی در لکنت زبان کودکان عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، قیومی افزود: وقتی یک کودک ناروانی در گفتار دارد باید توسط یک گفتار درمان ارزیابی و مشخص شود در چه درجه از طبقه بندی ناروانی قرار دارد این اختلال از ناروانی طبیعی تا لکنت شدید طبقه بندی می‌شود.

وی ادامه داد: باید ارزیابی شود که کودک هنگام صحبت چه علامت گفتاری و فیزیکی دارد به طور مثال علائمی مانند تکرار، گیر، کشیده گفتن بیش از حد، چندبار در گفتار و حرکات اضافه چشم، لرز و فک اتفاق افتد.

مدیر گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اشتباهی که خانواده‌ها آنجام می‌دهند این است که هنگام صحبت کودک به او می‌گویند درست صحبت کند یا نفس عمیق بکشد و خیلی آهسته حرف بزند یا به جای کودک خود حرف می‌زنند که این موارد باعث استرس کودک و استرس باعث تشدید لکنت می‌شود.

 

قیومی افزود: لکنت یک اختلال روانی گفتار است، روانی گفتار یکی از ویژگی‌های داشتن یک ریتم خوب و تداوم گفتار می‌باشد و تداوم گفتار یعنی اینکه وقتی فرد حرف می‌زند از یک صدا به صدای دیگر، یا یک کلمه به کلمه دیگر نرود حرف زدن با سهولت باشد و گفتار قطع نشود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار