156937
۰۳ خرداد ۱۳۹۷
معاون استاندار:

۳۲۵ متکدی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۲۵ متکدی شامل کودک زیر ۱۵ سال، سالمند، معلول و اتباع بیگانه در نقاط مختلف این استان به ویژه شهر یاسوج و اطراف آن شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، سید محمدکاظم نظری در نشست ساماندهی متکدیان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده 144 نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه نیستند و پدر بسیاری از آنها نیز کارگر ساده ساختمانی است.
وی افزود: 158 نفر از مجموع این 325 متکدی شناسایی شده در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج و اطراف آن کودک زیر 15 سال هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به نظر می رسد که سال های گذشته در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان در این استان کوتاهی و کم کاری شده است.

نظری با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا چندان مطلوب و رضایت بخش نیست، عنوان کرد: کار جمع آوری و ساماندهی متکدیان در استان هر ماه یکبار و به طور مستمر انجام شود.
وی ابراز داشت: متکدیان اتباع بیگانه یا خارجی ساکن شهر یاسوج و اطراف آن که بسیاری از آنها اهل پاکستان هستند عامل انتقال انواع بیماری ها محسوب می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این افراد باید جمع آوری و به اردوگاه اسکان اتباع بیگانه واقع در شهر شیراز منتقل شوند و استانداری استان نیز آماده تأمین خودروی مورد نیاز به منظور انتقال آنان است.

نظری اظهار داشت: دستگاه های متولی جمع آوری و ساماندهی متکدیان از جمله شهرداری ها، فرمانداری ها، بهزیستی و نیروی انتظامی بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند تا این مشکل روز به روز در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یابد.
وی گفت: افرادی که به صورت تیمی و سازماندهی شده اقدام به تکدی گری در کهگیلویه و بویراحمد می کنند توسط نیروی انتظامی این استان شناسایی و با آنان برخورد قضایی شود.
فرماندار بویراحمد نیز گفت: معضل تکدی گری علاوه بر یاسوج در دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نیز وجود دارد اما در مرکز استان مشهودتر است.

شاهرخ کناری اظهار داشت: باید یک راهکار اساسی برای کاهش یا رفع این معضل مهم اجتماعی در تمامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ارائه و اجرا شود.
وی افزود: سال گذشته چهار میلیارد ریال کمک بلاعوض و یا تسهیلات اشتغالزایی به تعدادی از متکدیان شهر یاسوج و اطراف آن یا خانواده های آنها پرداخت شد اما تأثیر چندانی نداشت و بسیاری از آنان به تکدی گری ادامه دادند.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به خانواده عده ای از کودکان متکدی زیر 15 سال شهر یاسوج و اطراف آن ادامه تحصیل این کودکان نیز بدون دریافت هیچگونه هزینه ای بوده است.
وی عنوان کرد: وجود متکدیان سبب اختلال در نظم عمومی و بروز انواع جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت می شود.
کناری ابراز داشت: صدور رأی قضایی برای بازداشت متکدیان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج و اطراف آن می تواند به عنوان یک اهرم فشار در جلوگیری از تکرار این عمل ناپسند مؤثر باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تکدی گری نوعی جرم است و جزو ناهنجاری های مهم اجتماعی به شمار می رود.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: مجازات افرادی که کودکان زیر 15 سال را وادار به تکدی گری کنند بر اساس قانون سه ماه تا 2 سال حبس است.
وی افزود: هر چند که سال های گذشته اقدام هایی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما تاکنون برخورد قضایی لازم و مناسبی با آنان نشده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که نیروی انتظامی و دادگستری استان برخورد قضایی جدی تری با این افراد کنند.

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: آن عده از متکدیان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج و اطراف آن که زیر پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند شناسایی شوند.
وی ابراز داشت: می توان از برخی اهرم های فشار شامل قطع مستمری برای برخورد با این افراد و جلوگیری از ادامه تکدی گری آنان استفاده کرد.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: باید کار فرهنگی بیشتری در زمینه مقابله اصولی با معضل اجتماعی تکدی گری در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج و اطراف آن انجام شود.
وی اظهار داشت: لازم است که امسال یک گام اساسی برای کاهش یا رفع این معضل در کهگیلویه و بویراحمد انجام داد تا از افزایش روزافزون متکدیان جلوگیری شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کودکان متکدی زیر 15 سال فاقد مسئولیت کیفری هستند و نمی توان برای آنان مجازات تعیین کرد.

الماس گشتاسبی اظهار داشت: وظایف دستگاه های مختلف اجرایی از جمله شهرداری ها، فرمانداری ها، بهزیستی و نیروی انتظامی در زمینه جمع آوری، ساماندهی و برخورد با متکدیان مشخص شده است.
وی افزود: دستور قضایی لازم در کهگیلویه و بویراحمد برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان صادر شده است.

گشتاسبی بیان کرد: بر اساس قانون نمی توان کودکان متکدی زیر 15 سال را شب ها یا برای یک مدت طولانی در مجتمع های اردوگاهی نگهداری کرد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار