156867
۰۳ خرداد ۱۳۹۷

شهادت نوجوان فلسطینی؛ افزایش شمار شهدای “بازگشت” به ۱۱۸ تن

با شهادت یک نوجوان فلسطینی در پی شدت جراحات وارده، شمار شهدای راهپیمایی بازگشت به ۱۱۸ تن رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، وزارت بهداشت فلسطین شامگاه چهارشنبه از شهادت نوجوان فلسطینی “عدی اکرم ابوخلیل” از اهالی روستای “عین سینیا” در شمال رام الله در کرانه باختری خبر داد.

این نوجوان فلسطینی هشت روز قبل در جریان درگیری‌ با نظامیان صهیونیست در ورودی “البیره” از ناحیه شکم هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و امروز در پی شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این نوجوان فلسطینی شمار شهدای راهپیمایی بازگشت از ابتدا تاکنون به 118 تن رسیده است که 14 تن از آن‌ها کودک و یا نوجوان هستند.

 

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

 

تشکیلات خودگردان: معامله قرن محکوم به شکست است

“نبیل ابوردینه” سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه گفت که تکرار اظهارات درباره قریب‌الوقوع بودن اعلام طرح موسوم به معامله قرن توسط آمریکا، محکوم به شکست است.

وی افزود: معامله قرن تا زمانی که مورد قبول فلسطینیان واقع نشود و مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به مسئله فلسطین نباشد، معامله‌ای شکست خورده است.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین درباره کوچک شمردن توانایی‌های ملت فلسطین و امت عربی و ادامه بازی با آتش هشدار داد.

 

این مقام فلسطینی تاکید کرد که تحقق صلح نیاز به قرارداد یا طرح ایده ندارد بلکه به اراده‌ای واقعی که به صلح به عنوان راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها و حل بحران‌های منطقه و دنیا معتقد باشد، نیاز دارد.

 

 

 

منبع:‌ تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار