موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
156759
۰۲ خرداد ۱۳۹۷
دبیرکانون قرآن و عترت دانشگاه علامه:

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه میزبان ایتام در ماه رمضان خواهد بود

سینا ربیعی گفت: این کانون در نظر دارد تا به تعدادی از ایتام نوجوان در گروه سنی ۱۴، ۱۵ ساله در دانشگاه افطاری بدهد و برنامه‌ای قرآنی برایشان تحت لوای این افطاری در نظر داریم چرا که افراد بعد از این سن خود را آماده می‌کنند تا وارد دانشگاه شوند.

به گزارش کودک پرس ، سینا ربیعی، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه پیرامون اقدامات و برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان به سه دسته تقسیم می‌شوند: ۱. قرائت و جزء خوانی قرآن که هر روز ماه مبارک رمضان در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه و همچنین در دهکده المپیک انجام می‌شود و تقریبا می‌توان گفت: یک محفل قرآنی است.

این محفل با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه انجام می‌شود. ۲. افطاری دادن به ایتام در دانشگاه علامه. این کانون در نظر دارد تا به تعدادی از ایتام نوجوان در گروه سنی ۱۴، ۱۵ ساله در دانشگاه افطاری بدهد و برنامه‌ای قرآنی برایشان تحت لوای این افطاری در نظر داریم چرا که افراد بعد از این سن خود را آماده می‌کنند تا وارد دانشگاه شوند به همین دلیل قرار شد تا گفتمان سازی مباحث فرهنگ قرآن و محجوریت قرآن کریم برایشان تبیین گردد. همچنین با فضای دانشگاه آشنا شوند و اگر سوالی یا مطلبی در این باره ذهن شان را مشغول کرده است بپرسند.

 

وی افزود: ما دقیقا همین برنامه را سال گذشته در محله مسگرآباد تهران برای کودکان شش هفت سال به بالا برگزار کردیم که ضمن آن برای بچه‌ها تولد گرفتیم و هدایایی تحت عنوان مسابقه به آن‌ها اهدا کردیم، اما هدف اصلی ما گفتمان سازی درباره محجوریت قرآن و اهل بیت و خیلی از مسائل مربوط به اهل بیت بود که با زبان خودشان سعی شد این مفاهیم به آن‌ها انتقال داده شود.

 

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه گفت: سومین برنامه ماه رمضان ما شامل غرفه دانشگاه علامه در نمایشگاه قرآن می‌شود. این غرفه بسیار شاخص است و محتوایی که ما به این غرفه تزریق می‌کنیم در نمایشگاه قرآن پویش من قرآنی ام می‌باشد که این کار با همکاری موسسه گفتمان قرآنی انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: این پویش از نیمه شعبان امسال با برنامه‌ای تحت عنوان جشنواره لبخند آغاز شد و در نمایشگاه قرآن امسال نیز اجرا خواهد شد. در طی این طرح افراد مقید می‌شوند تا هرروز یک صفحه قرآن قرائت کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار