موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
156740
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

استقبال کودکان و نوجوانان از نمایشگاه قرآن

مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، استقبال کودکان و نوجوانان از نمایشگاه را طی روزهای ابتدایی بی‌نظیر و پرشور دانست و از خانواده‌ها دعوت کرد به همراه فرزندان خود از این فضای شاد و معنوی دیدن کنند.

به گزارش کودک پرس ، جلیل صادقی زاده اظهار داشت: بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه قرآن در مقایسه با سالهای گذشته، از فضای بیشتری برخوردار بوده و از نظر ظاهری نیز تغییراتی کرده؛ موضوعی که باعث جذاب تر شدن محیط شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان حاضر در این دوره از نمایشگاه در بخش کارگاهی و مسابقات حرفه ای و متخصص هستند، افزود: برخی از این افراد روان شناس، مولف و نویسنده هستند که این نشان از اهمیت محتوا در نمایشگاه دارد و می توان به عنوان یک نقطه قوت از آن یاد کرد.

صادقی زاده با تشریح برنامه های این کمیته توضیح داد: برگزاری کارگاه های هنری، کارگاه های آموزشی و برپایی مسابقات از جمله این برنامه هاست، هرچند بخشی دیگر نیز به معرفی بانک اطلاعاتی نرم افزاری و انیمیشن اختصاص یافته که والدین را با آثار مخرب برخی بازی های رایانه ای آشنا می کند.
مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن ادامه داد: خانوادها در این بخش همچنین می توانند با در اختیار داشتن سی دی یا فلش مموری، بازی های جذاب و آموزنده را رایگان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب به کودکان منتقل کنیم، اضافه کرد: هر اندازه این محیط جذاب تر و علاقه مندی برای حضور در آن زیاد باشد، خروجی آن نیز بهتر و مفیدتر خواهد بود.
صادقی زاده با اشاره به برگزاری کارگاه هایی با عنوان جدول قرآنی، نقاشی دیواری بر روی بوم، معمای قرآنی، کتابسازی، کلاژ، خوشنویسی، ماسه های رنگی و کارگاه های چوب و معرق، اضافه کرد: به شرکت کنندگان در این کارگاه های آموزشی جوایزی نیز اهدا می شود.

** برپایی کارگاه های خوشنویسی 
وی با بیان اینکه کارگاه های خوشنویسی با مربیان صاحب نام در نمایشگاه قران، خط ثلث و نستعلیق را به بازدیدکنندگان آموزش می دهند،گفت: تلاش کردیم از جذابیت های بصری برای جذب کودکان و نوجوانان به نمایشگاه بهره مند شویم به همین دلیل بخش کودک و نوجوان با فضایی حدود دو هزار مترمربع در انتهای شبستان، قابل تشخیص است.
به گفته صادقی زاده، ورودی بخش کودک متناسب با سن و ذائقه کودکان طراحی و آراسته شده است.
مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قران با بیان اینکه مسابقات زیادی برای کودکان با مشارکت خانواده های آنها تدارک دیده شده است، گفت: فضایی که به این کار اختصاص یافته زیاد است بنابراین کودکان می توانند با جنب و جوش و حرکت فراوان در این مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هر شب بعد از افطار، شخصیتی به نام «عمو مهربان» برای کودکان و نوجوانان تا ساعت پایانی نمایشگاه برنامه اجرا می کند، افزود: قسمت هایی از این برنامه به مدت 20 دقیقه هر روز از شبکه دوم سیما پخش می شود.
به گفته مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن، امسال برای نخستین بار دو موسسه فعال در حوزه کودک به نام «بنیاد مهدویت» و «حافظان وحی کوثر» نیز با کمیته همکاری دارند.
صادقی زاده از همه خانواده ها دعوت کرد تا به همراه کودکان و نوجوانان خود از این فضای شاد و معنوی بهره مند شوند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار