156732
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

جزئیات برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک در شهر اصفهان

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس توافق‌نامه سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی، سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور ماه 1397 برابر با 30 آگوست تا 5 سپتامبر 2018 در دو بخش ملی و بین المللی و بر اساس شرایط و مقررات اعلامی در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

در همین زمینه روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مقررات و فراخوان این جشنواره را اعلام کرد. مطابق این اعلام، آثاری مورد توجه و اولویت انتخاب جشنواره است که ترویج دهنده اخلاق نیکو و نکوهنده رفتارهای نامناسب مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، خدا باوری، پیوند خانواده، احترام به همنوعان، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری مشارکت اجتماعی و پاسداری از سرمایه‌های نهفته در طبیعت و مضامین مشابه مورد نیاز رشد شخصیت کودکان و نوجوانان باشد.

بخش‌های اصلی جشنواره شامل مسابقه سینمای بین‌الملل و مسابقه سینمای ایران که شامل فیلم‌های سینمایی، کوتاه داستانی، پویانمایی و بلند داستانی است.

برای بخش های این جشنواره یک هیئت داوری بین‌المللی (یک داور ایرانی و دو داور خارجی) از سوی سازمان سیفژ (سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) معرفی شده که جایزه اصلی این سازمان جهانی را به بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد کرد. این جایزه به تشخیص هیئت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده فیلم اهدا خواهد شد.

این هیئت همچنین یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا خواهد کرد.

در این جشنواره جوایز مختلفیهمچون سینمای مقاومت و تندیس شهید بهنام محمدی، جایزه هیئت داوران کودک و نوجوان بین الملل و ایران و جایزه ویژه شادروان زاون قوکاسیان اهدا خواهد شد.

انتخاب فیلم توسط هیئت های انتخاب مستقل با حکم دبیر جشنواره انجام خواهد شد و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد آثار منتخب هر بخش از مسابقه (حداقل هفت فیلم)، آثار انتخابی به صورت غیر رقابتی به نمایش درخواهند آمد. نتایج تا قبل از 10 مرداد سال جاری به صاحبان آثار، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اعلام می شود.

همچنین آثار ارائه شده باید از نظر محتوا و شیوه روایت، قابلیت جذب مخاطبان کودک و نوجوان را دارا باشند.

متقاضیان باید نسخه اولیه فیلم‌های خود را به صورت (DVD, Blu-Ray) و با زیرنویس انگلیسی و یا از طریقweTransferبه دفتر جشنواره ارسال کنند.

آخرین مهلت ثبت نام در پرتال جشنواره و ارایـه فـیلم ‌های ایرانی و غیر ایرانی تا 31 تیرماه 1397 مصادف با 22 جولای 2018 تعیین شده است.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار