156724
۰۲ خرداد ۱۳۹۷

۱۳۴ کودک بدسرپرست در زنجان تحت پوشش حامی قرار گرفتند

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسه‌های خیریه بهزیستی استان زنجان گفت: با اجرای طرح حامی ۱۳۴کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند که خدمات لازم نیز به آنان ارائه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نعمت ملکی افزود: در طرح حامی، افراد خیر و نیکوکار با هماهنگی دفتر مشارکت های مردمی بهزیستی و با انتخاب خانواده تحت پوشش ماهیانه مبلغی به شماره حساب خانواده برای هزینه های جانبی اعم از درمان ، تحصیلی ، پوشاک و… واریز می کنند.

وی اظهار کرد: با استفاده از طرح حامی، کودک بی سرپرست و یا بد سرپرست به خیری معرفی و شماره حسابی برای آنها در نظر گرفته شده که کمک های خیران واریز می شود.
ملکی خاطرنشان کرد: در این طرح معاونت مشارکت های مردمی مشخصات کودکان و شماره حسابی به اسم آنان ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز می شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این سازمان بر اساس مواد 29 و 31 قانون اساسی خدمت رسانی به چهار قشر از جامعه شامل سالمندان، معلولان، زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی را بر عهده دارد.
وی خاطر نشان کرد: دیگر آحاد جامعه و عموم مردم می توانند با مراجعه به معاونت مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی و دریافت مشخصات کودکانی که نیازمند پشتیبانی هستند، ماهانه و یا سالانه مبلغی را به حساب این کودکان واریز کنند.

به گفته ملکی، طرح حامی دفتر مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در راستای برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان و تحصیل مدد جویان بهزیستی فعالیت می کند.
این مسئول یادآور شد: خیران بهزیستی زنجان در ماه رمضان سال گذشته با کمک 600 میلیون ریالی در طرح حامی شرکت کردند.

 

هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار