156551
۰۱ خرداد ۱۳۹۷

شناسایی ۱۰۳ کودک کار در زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: از آغاز سال ۹۴ تا کنون ۱۰۳ کودک کار در شهر زنجان شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی گفت: کودکان کار به کودکان کارگری اطلاق می شود که به صورت مستقر، پایدار و مداوم به خدمت گرفته می شوند و این کار کردن باعث می شود که کودکان از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی که خیلی مهم است بی بهره بمانند.

وی با بیان اینکه با کار کردن سلامت جسمی و روحی کودکان تهدید شود، تصریح کرد: در سطح شهر زنجان 103 کودک کار شناسایی شده است.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در مرکز استان زنجان مرکزی تحت عنوان مرکز حمایتی آموزشی کودکان و خانواده افتتاح شده که کودکان کار را شناسایی کرده و به آنها خدمات می دهد.

 

حسینی افزود: فعالیت هایی که در حوزهمددکاری اجتماعی انجام شده عبارتند از؛ تشکیل پرونده برای کودکان کار، بازدید از منازل کودکان کار  به منظور اولویت بندی مشکلات و نیازمندی های کودکان کار،هماهنگی با ارگان های مربوطه جهت معرفی و رفع نیازهای کودکان و همچنین هماهنگی با آموزش و پرورش ناحیه یک برای ثبت نام رایگان کودکان کار بوده است.

وی افزود: در حوزه روانشناسی، مشاوره های فردی و خانوادگی برای کودکان کار، بازدید از منازل کودکان کار با همکاری مددکار مربوطه و برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:در حوزه آموزشی نیز شناسایی مادران بی سواد و کم سواد کودکان کار و برگزاری کلاس هاس آموزشی مهارت های زندگی به صورت مستمر هر هفته برگزار شده است.

 

حسینی گفت: کلاس بهداشت خانواده با همکاری مرکز بهداشت شهرستان ویژه مادران آموزش و احکام نیز از جمله دیگر برنامه ها برای مادران کودکان کار بوده است.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: چون کودکان کار از قشرهای ضعیف هستند یکی از کارهای که صورت می گیرد توانمند سازی خانواده کودکان کار است.

وی افزود: از آغاز سال 94 تا پایان سال 96 کودکان کار را شناسایی کردیم که در این بازه زمانی دو ساله 103 کودک شناسایی و به آنها خدمات داده شده است.

 

حسینی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده کودک آزاری، کودکان خیابانی، همسر آزاری و موارد مربوط به اختلافات خانوادگی با خط 123 تماس بگیرند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار