موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
156536
۰۱ خرداد ۱۳۹۷

​استینک با کپک غولی به کتابفروشی‌ها رفت

دهمین جلد از مجموعه «استینک» با عنوان «استینک و حمله کپک غولی» نوشته مگان مک‌دونالد با ترجمه ریحانه جعفری از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندوق) منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، واحد کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندوق)، آخرین جلد از مجموعه «استینک» نوشته مگان مک‌دونالد با عنوان «استینک و حمله کپک غولی» را منتشر کرده است.

مجموعه کتاب‌های داستانی «استینک» اثر مگان مک‌دونالد شامل داستان‌های برادر «جودی دمدمی» است که ریحانه جعفری آن را برای کودکان ایرانی ترجمه کرده است. همان‌طور که «جودی» شخصیت محوری کتاب‌های «جودی دمدمی» بود،‌ «استینک» هم که در واقع برادر جودی است، شخصیت محوری کتاب‌های «استینک» است. در این مجموعه، استینک پسری است که در کلاس دوم دبستان تحصیل می‌کند و ماجراهای بامزه‌ای که برایش رقم می‌خورد، موجب شکل‌گیری این مجموعه می‌شود.

«استینک هی آب می‌رود»، «استینک و آبنبات گنده فک از کار انداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی دنیا»، «استینک ابرقهرمان منظومه شمسی»، «استینک و کشتی بندانگشتی»، «استینک و راهپیمایی شبانه زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و … ازجمله عنوان‌هایی هستند که پیش از این منتشر شده‌اند.

در دهمین جلد این مجموعه با عنوان «استینک و حمله کپک غولی» استینک خیلی دلش می‌خواهد یک کپک لجنو داشته باشد و آن را توی اتاق خودش بزرگ کند اما از سویی از این‌که این کپک، غولی شود و او را بخورد نیز می‌ترسد. چون استینک در فیلم کپک غولی را دیده است که آهسته در خیابان‌ها حرکت می‌کند و همه چیز را می‌گیرد و هیچ چیزی نمی‌تواند مانعش شود و او وحشتناک‌ترین چیزی است که تا حالا دیده است.

مگان مک‌دولند نویسنده مجموعه پرطرفدار «جودی دمدمی» است. وی خود درباره این مجموعه نوشته است: «روزی به دیدن بچه‌های مدرسه‌ای رفته بودم. پایم را که گذاشتم توی کلاس، بچه‌ها یک صدا گفتند: استینک! استینک! استینک! همان وقت بود که فهمیدم استینک خودش می‌تواند کتاب بشود» مگان تا امروز بیش از 50 کتاب برای کودکان نوشته که ماجرای اغلب آنها را از خاطرات کودکی‌هایش الهام گرفته است.»

 

 

واحد کودک و نوجوان انتشارات افق، دهمین جلد از مجموعه «استینک» را در قالب 112 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 10 هزار ریال منتشر کرده است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار