156528
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

نمایشگاه قرآن ماحصل ایده‌ها و طرح‌های نخبگان قرآنی/ حرکت به سمت فناوری‌های نوین

معاون اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تاکید بر اینکه شاکله اصلی نمایشگاه قرآن بر اساس طرح‌ها و ایده‌های نخبگان قرآنی و نهاد‌های مختلف بنا شده است، گفت: در این دوره بر رفتن به سمت فناوری‌های نوین، کار‌های رسانه‌ای، مسابقات جذاب، تقویت بخش کودک و نوجوان، تقویت بخش اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی، بازی و امثال این‌ها که کاربرد بیشتری تاکید کردیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی، معاون اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با بیان اینکه قرآن کریم درمان همه دردها، شفای همه مشکلات و بیماری‌های معنوی جامعه و راه‌حل همه گمراهی‌هایی است که دست به گریبان جامعه شده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما در برگزاری نمایشگاه قرآن انس بیشتر جامعه با قرآن و آموزه‌های آن است، لذا جذب مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بر افزایش جذابیت نمایشگاه در راستای جذب مخاطبان بیافزائیم.

وی افزود: در نمایشگاه بیست‌ و ششم تلاش کردیم از طریق فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نو طرح‌های جدید و جذاب را از موسسات، نهاد‌ها، افراد صاحب نظر و نخبه جمع‌آوری کنیم و شاکله اصلی نمایشگاه را بر اساس این طرح‌ها بنا کنیم، به این معنی که نگاه ما به گذشته نبوده تا همان طرح‌های گذشته در این دوره اجرا شود.

 

معاون اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه در این فراخوان صد‌ها طرح به دست ما رسید که از میان آن‌ها بهترین‌ها انتخاب شد، ادامه داد: آنچه که امروز در این نمایشگاه به ظهور رسیده است، حاصل همین فراخوان و ایده‌های ناب است. ما در انتخاب و گزینش این طرح‌ها جاذبه‌ها، جنبه‌های نمایشگاهی، جنبه‌های تعامل با مخاطب و پرهیز از گزارش‌دهی‌های سازمانی را مد نظر قرار دادیم. ما در این دوره بر رفتن به سمت فناوری‌های نوین، کار‌های رسانه‌ای، مسابقات جذاب، تقویت بخش کودک و نوجوان، تقویت بخش اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی، بازی و امثال این‌ها که کاربرد بیشتری تاکید کردیم.

 

وی تصریح کرد: گروهی که مسئولیت این طرح‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها را برعهده گرفته، اولین سالی است که آن را برگزار می‌کنند و امیدوارم که این حرکت نقطه عطف و اقدامی باشد برای نمایشگاه‌های بعدی که در مسیر پیشرفت و موفقیت نمایشگاه قرآن گام بردارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این موضوع که از لحاظ جلوه‌های بصری و از جهت نوع تعامل و جاذبه‌های برنامه‌ها، نمایشگاه نسبت به گذشته تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده، اظهار کرد: امیدواریم در شب‌های گذشته این تفاوت‌ها بیشتر و بیشتر دیده شود.

بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» با همکاری ۲۹ کمیته تخصصی در ‏زمینه‌های مختلف علمی، محتوایی، هنری، کودکان، زنان و بخش بین الملل فعالیت دارد.‏‎همکاری نهادها و سازمان های مختلف دولتی و مردمی ازجمله ۱۵ وزارتخانه، ۳۲ موسسه مردمی، ۱۶ مرکز دانشگاهی و ۱۵ ‏حوزه علمی و در عین حال حضور ۲۰ موسسه بین المللی قرآنی از ۷ کشور از وجود یک هم افزایی ملی و بین المللی در ‏برپایی این رویداد بزرگ قرآنی حکایت دارد.‏

 

یادآور می‎شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از ٢٩ اردیبهشت ماه، مصادف با سومین روز از ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) است.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار