156502
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بیش از هزار زوج فارسی در صف انتظار فرزندخواندگی؛

دل‌هایی که برای در آغوش کشیدن کودک پَر می‌کشد

بیش از یک هزار زوج در استان فارس در انتظار فرزندخوانده هستند.

به گزارش کودک پرس ، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: متقاضیان فرزندخواندگی پس از تشکیل پرونده، حداقل یک سال در انتظار نگه داشته می‌شوند تا مانند ۹ ماه بارداری فرصتی برای آمادگی مادر و پدر شدن آن‌ها از نظر روانی فراهم شود.

معصومه فروتن ادامه داد: زن و شوهر‌هایی که پنج سال از ازدواج آن‌ها گذشته، اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارائه مدارک پزشکی و دارا بودن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی گذاشته می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: حدود ۶۰ درصد این خانواده‌ها متقاضی فرزند  دختر هستند .
فروتن ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کودکان مراکز شبه خانواده بهزیستی استان، بد سرپرست هستند و با این وجود برخی به آن‌ها اجازه می‌دهند به عنوان امین موقت در خانواده‌ها سال‌هایی را بگذرانند.
وی افزود: این بچه‌ها بر اساس قانون قابل واگذاری نیستند و تنها در صورتی که عدم صلاحیت والدین آن‌ها ثابت شود می‌توان آن‌ها را برای همیشه به خانواده‌ها سپرد.

فروتن گفت: ۲۷ مرکز شبه خانواده در استان نگهداری ۴۲۰ کودک بدو تولد تا ۱۸ ساله را بر عهده دارند که درصد بالایی از آن‌ها بدسرپرست هستند و برخی با شرکت در طرح امین موقت به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار