156414
۰۱ خرداد ۱۳۹۷

نوزاد نارسی به نام «مرخصی زایمان»

علیرغم تصویب افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲، این طرح به دلیل بار مالی در بخش خصوصی اجرا نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، زهرا ساعی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور در گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: مرخصی زایمان با هدف رشد جمعیت در سال 92 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. در این قانون بخش دولتی مجاز به افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه شد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این مرخصی شامل بخش خصوصی نیست و فقط در دستگاه های دولتی اجرایی می شود.

 

 

 

وی گفت: درصورت تامین بودجه مالی مرخصی زایمان از سوی دولت باید دولت هزینه مالی آن را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

او افزود: مجلس شورای اسلامی در جلسات مختلف سعی دارد قانونی را برای تامین بودجه برای مرخصی زایمان در بخش خصوصی تصویب کند.

زهرا ساعی با بیان اینکه طبق اصل 75 مجلس نمی‌تواند طرحی را پیشنهاد دهد که بار مالی برای دولت داشته باشد، عنوان کرد: اجرایی شدن این طرح نیاز به تعامل 3 قوه دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اجرایی شدن این طرح در بسیاری از دستگاه های دولتی، افزود: در حال حاضر طرح حمایت از زنان باردار و شیرده از سوی فراکسیون زنان و خانواده بررسی و به زودی ارائه می‌شود.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی دیگر مهمان برنامه با بیان اینکه هیچ ردیف بودجه ای برای مرخصی زایمان کارکنان بخش خصوصی و تامین هزینه آن در تامین اجتماعی صورت نگرفته است، گفت: باید بودجه مرخصی زایمان برای بخش خصوصی تامین شود.

 

 

 

او گفت: خانم ها در بخش دولتی امنیت شغلی دارند و بعد از استفاده از مرخصی زایمان در محل کار حاضر خواهند شد. درصورتیکه در بخش خصوصی این امنیت شغلی برای خانم های شاغل وجود ندارد.

وی افزود: تا وقتی که بودجه لازم برای بخش خصوصی از سوی دولت تامین نشود این بخش مجاز به تخصیص مرخصی زایمان برای کارکنان زن نیست.

 

 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار