موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
156322
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
مطابق پژوهش‌های جدید؛

چاقی والدین به فرزندان آنها ارث می‌رسد

پژوهش‌های جدید نشان داده است، بخش مهمی از چاقی کودکان به عوامل ارثی و ژنتیک مربوط می‌شود و هرچه کودک بیشتر چاق باشد، ژنتیک تأثیر خود را بیشتر گذاشته است.

به گزارش کودک پرس ، تازه‌ترین تحقیقات منتشر شده نشان داده است، بخش مهمی از چاقی کودکان به عوامل ارثی و ژنتیک مربوط می‌شود و هرچه کودک بیشتر چاق باشد، ژنتیک تأثیر خود را بیشتر گذاشته است.

آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است، کودکان 35 تا 40 درصد چاقی خود را از والدین به ارث می‌برند.

 

 

مطالعات هم‌چنین نشان داده، برای کودکانی که اضافه‌وزن بیشتری دارند، این آمار به 55 تا 60 نیز افزایش می‌یابد و این دسته از کودکان بیشتر تحت تأثیر عوامل ارثی و ژنتیک قرار می‌گیرند.

 

 

پژوهشگران این مطالعه باور دارند، اگر چاقی کودک تا بزرگسالی وی ادامه داشته باشد، منجر به بیماری‌های قلبی-عروقی و متابولیکی خواهد شد.

براساس این مطالعه، سابقه خانوادگی چاقی، فشار خون بالا، سطوح بالای چربی خون، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی عروقی باید به عنوان عوامل خطر بالا برای شروع زودرس و شدت چاقی در کودکان مورد توجه قرار گیرد.

 

 

به گفته پیتر دولتون، نویسنده ارشد این مطالعه و محقق دانشگاه ساسکس، الگوی نتایج بدست آمده به طرز قابل توجهی در تمام کشورها سازگار است؛ این بدان معناست که عامل ارثی بودن چاقی را نمی‌توان تنها مختص کشوری دانست، این نتیجه برای مردم همه کشورهای جهان فارغ از شرایط اقتصادی و حتی صنعتی آنها صدق می‌کند.

پیتر دولتون می‌گوید: جهان کنونی درگیر «بحران چاقی کودکان» است؛ نتایج این یافته‌ها بسیار مهم است و نشان می‌دهد، تغییر الگوی زندگی و عادات غذایی مهم‌ترین موضوع برای کاهش آمار چاقی در جهان است.

 

 

وی همچنین اظهار کرد: این تحقیق موجب شد تا شناخت بهتری از نحوه‌ انتقال چاقی از نسلی به نسل دیگر داشته باشیم؛ به علاوه اینکه حتی اگر ارثی بودن را دلیل چاقی امروزه کودکان دنیا بدانیم، باید برای اصلاح این روند در تغذیه و ورزش افراد خردسال مطالعه صورت گیرد.

دانشگاه ساسکس یکی از دانشگاه‌های کشور انگلستان است که در کنار روستای فالمر (در شرق ساسکس) و در شهر برایتون اند هوو قرار دارد؛ این دانشگاه در سال 1961 پایه‌گذاری شد.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار