156302
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

۱۲ هزار کودک یتیم در آذربایجان شرقی چشم انتظار یاری خیران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: در استان نزدیک ۱۲ هزار کودک یتیم و محسنین وجود دارد که حامی ندارند.

به گزارش کودک پرس ، کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در مراسم افطاری ایتام تحت پوشش کمیته امداد در تبریز گفت: باتوجه به وجود نزدیک ۱۲ هزار کودک یتیم دراستان که حامی ندارند امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته، خیران به یاری ایتام شتافته و سرپرستی و حمایت از آنان را عهده دار شوند.

به گفته وی آذربایجان شرقی پارسال در حمایت از ایتام و محسنین، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام استان به اجرای طرح‌های مفتاح الجنه و همیان مولا هم اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان در قالب طرح مفتاح الجنه از ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار مددجو دیدار و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به منظور حل مشکلات مسکن، اشتغال، جهیزیه و درمان، به آنان پرداخت خواهند کرد.

کلامی در خصوص طرح همیان مولا هم گفت: برای استفاده از ظرفیت خیران در تامین نیاز‌های اولیه مددجویان تحت حمایت، امسال بیش از ۱۰ هزار کیسه همیان مولا برای جمع آوری کمک‌ها در میان خیران و اصناف استان توزیع شده است.

 

وی یادآور شد: خیران آذربایجان شرقی، پارسال در ماه مبارک رمضان، بیش از ۶ میلیارد تومان در قالب تهیه غذای گرم و سبد غذایی به نیازمندان کمک کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام استان جمع آوری زکات فطره را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: مبالغ زکات فطره پس از جمع آوری، میان نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع خواهد شد.

گفتنی است:طرح اطعام ایتام به همت خیران و حامیان، تا پایان ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

 

در نخستین افطاری امسال در تبریز، نماینده، ولی فقیه در استان و تعدادی از مسئولان استان، هم سفره ایتام بودند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار