156082
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

کروات‌ها علیه سقط جنین تظاهرات کردند

هزاران شهروند کرواسی شامگاه شنبه در شهرهای مختلف این کشور از جمله زاگرب، اسپلیت و ریکا با شعار «پیاده روی برای زندگی» علیه سقط جنین تظاهرات کردند..

به گزارش کودک پرس ، رسانه های خبری صربستان گزارش دادند که بیش از هزاران تن در میدان بزرگ شهر زاگرب برای نشان دادن مخالفت خود با سقط جنین تجمع کردند .

هدف از پیاده روی در شهرهای مختلف کرواسی با عنوان «راه رفتن برای زندگی» و «پیاده روی برای آزادی»، حفاظت از حقوق اولیه انسانی بوده است و تظاهر کنندگان خواستار رعایت اصول حقوق بشر و احترام به آن شدند.
بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا در مورد سقط جنین سیاست های مختلف دارند و پارلمان اروپا در این رابطه پیشتر گفته بود که ملت ها در مورد این مساله می بایستی خود تصمیم بگیرند.
در ماه دسامبر سال گذشته نماینده ای از پرتغال در پارلمان اروپا که خواهان آزادی سقط جنین به عنوان یک قانون در اروپا تصویب شود، ناکام ماند.

بر اساس قانون کرواسی در مورد اقدامات بهداشتی جهت حق تصمیم گیری آزاد برای تولد کودک از سال 1978، زن می تواند بارداری خود را بدون مجوز کمیسیون پزشکی متوقف کند در صورتیکه تنها ده هفته از بارداری بگذرد.
بر اساس قانون کرواسی در مورد اقدامات بهداشتی جهت حق تصمیم گیری آزاد برای تولد کودک از سال 1978، زن می تواند بارداری خود را بدون مجوز کمیسیون پزشکی متوقف کند.

طبق همین قانون؛ توقف باروری تنها در مراکز بهداشتی مجاز می تواند صورت بگیرد و هرگونه خاتمه بارداری می بایستی به مراکز بهداشتی گزارش شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار