156079
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

فرزندخواندگی در خراسان رضوی ۳۰ درصد رشد یافت

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: واگذاری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در قالب طرح‌های فرزندخواندگی و امین موقت به خانواده‌های متقاضی، پارسال در مقایسه با سال قبل از آن در استان ۳۰ درصد رشد داشت.

به گزارش کودک پرس ، غلامحسین حقدادی اظهار کرد: پارسال 310 کودک بی سرپرست و بدسرپرست به صورت فرزندخوانده و یا امین موقت (برای دوره مشخص) به متقاضیان واگذار شدند.
وی بیان کرد: سیاست اصلی در این زمینه واگذاری فرزندان به خانواده های متقاضی با هدف فراهم شدن شرایط لازم برای بزرگ شدن آنان در جمع خانواده است.

وی ادامه داد: در این راستا امسال نیز رشد 40 درصدی واگذاری فرزندان به خانواده های متقاضی و دارای شرایط لازم هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه پارسال 2 هزار و 56 کودک در خانه فرزندان استان نگهداری شدند، افزود: پارسال 450 کودک به خانواده یا خویشاوندان خود تحویل شدند تا با پرداخت کمک از بهزیستی نگهداری شوند.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسئولان خانه های فرزندان استان، افزود: برگزاری هفت دوره آموزشی و آموزش حدود 100 نفر در این راستا انجام شده است.
معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: پارسال 100 فرزند بالای 18 سال زیر پوشش بهزیستی با پرداخت 18 میلیارد ریال برای اشتغال ترخیص شده اند که این میزان 40 درصد رشد دارد.

هم اکنون حدود 380 هزار نفر در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار