155913
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
از ابتدای امسال؛

۱۳ کودک کار در شهرستان بیرجند جمع‌آوری شد

مسئول مرکز متکدیان شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ کودک کار در سطح شهر بیرجند شناسایی و جمع‌آوری شدند که تابعیت تمامی این افراد افغانستانی بود.

به گزارش کودک پرس ، منصوره آمیرآبادی امروز (29 اردیبهشت) در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند که در محل سالن اجتماعات فرمانداری بیرجند تشکیل شد، اظهار داشت: شهرداری بیرجند در سال گذشته موفق به جمع آوری و ساماندهی 106 کودک متکدی شد.

وی همچنین از جمع آوری 12 کودک افغانی و 14 کودک ایرانی در روز برات (یک روز قبل از نیمه شعبان) هم خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 کودک کار در سطح شهر بیرجند شناسایی و جمع آوری شدند که تابعیت تمامی این افراد افغانستانی بود.

حسن خانزاد معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند هم جمع آوری کودکان کار در کوتاه مدت موفق دانست و گفت: بسیاری از این افراد به زباله گردی روی می آورند که خود آسیب هایی را به دنبال دارد.

وی بر فرهنگ سازی هرچه بیشتر و نهادینه کردن فرهنگ کمک نکردن به این افراد تاکید کرد و افزود: شهرداری بیرجند برای حذف زباله گردی تلاش می کند که تفکیک زباله از مبداء را عملیاتی کند.

اسدالله سریع السیری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بیرجند هم در این جلسه خواستار بررسی آمار ازدواج و طلاق مرکز استان در 6 سال گذشته شد و گفت: آمار ازدواج به ترتیب در سالهای 90 تا 96، چهار هزار و 219، سه هزار و 997، سه هزار و 471، سه هزار و 115، 2 هزار و 978، 2 هزار و 899 و 2 هزار و 713 واقعه است.

وی افزود: آمار طلاق ثبت شده در شهرستان بیرجند به ترتیب از سال 90 تا 96؛ 474، 531 ، 576، 568، 609، 660 و 666 واقعه است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بیرجند به عدم وجود دفاتر ثبت طلاق در دو شهرستان خوسف و سربیشه هم اشاره کرد و گفت: آمار این دو شهرستان به آمار بیرجند اضافه شده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار