155802
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
معصومه ابتکار عنوان کرد؛

اقدامات معاونت زنان برای مقابله با کودک آزاری در سه لایه حمایتی

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای مقابله با کودک و همسرآزاری معاونت زنان ریاست جمهوری اقداماتی را در سه لایحه حمایتی ازجمله توان افزایی زنان جوان، آموزش مهارت‌های زندگی و سواد حقوقی انجام داده است.

به گزارش کودک پرس ، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه کارگروهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است، گفت: این کارگروه از حدود دی ماه سال گذشته با توجه به بند ت ماده 80 قانون ششم با رویکرد کارگروه فرابخشی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: این کارگروه بر‌اساس اقداماتی که سازمان بهزیستی و دستگاه‌های دیگر قبلا انجام دادند، یک برنامه و تقسیم کار ملی برای هماهنگی بین دستگاه‌ها، تجمیع اطلاعات و سیاست گذاری واحد وضع کرده است.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: این برنامه برای توان افزایی زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های اقتصادی، خدمات مشاوره‌ای، حمایت‌های بهداشتی و روانی … تصویب و نهایی شد و این سیاست‌ها را به بخش‌هایی که باید نظر نهایی را در خصوص این مصوبه و سیاست گذاری‌ها اعلام کنند، ارجاع داده‌ایم.

 

ابتکار عنوان داشت: ما کار خود را درخصوص این سیاست‌های واحد و توان افزایی باقوت انجام خواهیم داد.

وی همچنین درخصوص برنامه معاونت زنان در مورد اقداماتی از قبیل کودک آزاری یا همسر آزاری گفت: یکی از راهبردهای ما مقابله با خشونت در سه لایه بود. لایه اول، آموزش و توان افزایی زنان جوان، که با آمورش و پرورش بحث‌هایی را در خصوص آموزش حقوق ، مهارت‌های زندگی و سواد حقوقی برای دختران و پسران داشتیم.

 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: لایه دوم بحث قانون گذاری است که مشترکا با قوه قضاییه کار کرده‌ایم. لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت نیز در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

ابتکار بابیان اینکه در این خصوص هم‌فکری‌های خوبی انجام شده است، ادامه داد: امیدواریم این لایحه سریعا در قانون لحاظ شود، به‌علاوه با مجلس شورای اسلامی هم همکاری خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم حمایت از مداخلاتی است که برای مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان در جامعه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برای هر کدام از این موارد نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و کارهای خوبی نیز از طرف سازمان بهزیستی انجام شده است. به‌طور منظم معاونت زنان و خانواده نیز از این فعالیت‌ها مانند اورژانس اجتماعی یا اورژانس 123 حمایت کرده است.

 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین از امضای نامه مشترکی با ربیعی وزیر کار و رفاه سخن گفت و اظهار داشت: این نامه برای حمایت خاص از اورژانس 123 تهیه شده که در همه ابعاد این سازکار مهم برای مقابله با خشونت حمایت و تقویت شود.

ابتکار عنوان داشت: درخصوص اسید پاشی هم رایزنی‌هایی با مجلس شورای اسلامی داشتیم، به‌علاوه ملاقات‌هایی نیز با مرضیه ابراهیمی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین براینکه این مسائل باید از نظر حقوقی مورد توجه و پیگیری باشد تاکید داشتیم و در پیگیری این مسئله بسیار جدی هستیم.

 

ابتکار با بیان اینکه حمات مالی و درمانی از قربانیان اسیدپاشی در اولویت کارهای این معاونت است، گفت: برنامه هایی از طرف وزارت بهداشت دنبال شده است، خوشبختانه مجلس هم به دنبال طرحی است که بتواند این لایحه را تقویت کند.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار