155538
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد؛

سوءتغذیه ۶۵۰۰ کودک در خراسان‌جنوبی/ وجود ۱۳ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در استان وجود دارد، گفت: شش هزار و ۵۰۰ کودک زیر۶ سال در استان سوءتغذیه دارند.

به گزارش کودک پرس ، رضا سلم‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: قسمتی از مشکلات مردم با اعتباراتی که دولت تخصیص می‌دهد قابل حل است.

وی با بیان اینکه کمک‌های دولتی کافی نیست و باید تمام مردم و خیران پای کار باشند تا مشکلات مردم حل شود، گفت: باید پیچیدگی فقر در استان برای دولتمردان و مسؤولان مطرح شود تا مدیریت صورت بگیرد و در محیط کار هر سازمانی فقرزدایی داشته باشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: فاصله میان فقر و آن اعتباری که در اختیار کمیته امداد گذاشته می شود، زیاد است مگر اینکه مردم در کنار کمیته امداد قرار بگیرند تا فاصله فقیر و غنی کاهش پیدا کند.

سلم‌آبادی تصریح کرد: باید پیامد و زوایای فقر در آینده را درک کنیم و از امروز برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و  به دنبال چشمه‌ها و روزنه‌هایی که فقر تولید می‌کند، بود و چاره‌اندیشی شود‌.

وی با بیان اینکه باید مشارکت اجتماعی تبلیغ شود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری تعامل بیشتر با مؤسسات خیریه است تا منابع مالی خود را با این مؤسسات مشترک کنیم و منابع مالی را به سمتی هدایت کنیم که مشکلات اساسی خانوارها حل شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در استان وجود دارد که با کمک مؤسسات خیریه می‌توان قسمتی از مشکلات مسکن‌های غیرمقاوم را حل کرد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه فقر نسبی در استان است اما فقر مطلق وجود ندارد، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال در استان سوءتغذیه دارند.

وی افزود:‌ در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه میان نیازمندان توزیع می‌شود که از این تعداد ۲۰۰ سری جهیزیه طبق تفاهم‌نامه قرارگاه عملیات شهید ناصری، آستان قدس رضوی و کمیته امداد استان به ارزش ۴ میلیون تومان توزیع خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: شناسایی خیران خارج از کشور، شناسایی مراکز اقتصادی مهم در کشور، استفاده از ظرفیت امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، ارتباط با تجار در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی و توسعه نشاط معنوی برای مردم از جمله برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای جذب خیران و تجلیل از خیران و جذب هدفمند آن‌ها مبتنی بر نیاز است، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر حامی در استان وجود دارد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار نفر حامی دیگر در استان افزوده شوند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان مستمری‌بگیر هستند، بیان کرد:‌ در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ خانوار در نوبت بودند که به ۳۸۰ خانوار کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بانک اطلاعاتی بیماران صعب‌العلاج در استان راه‌اندازی می‌شود که تاکنون نیز ۲ هزار بیمار صعب‌العلاج شناسایی شدند، گفت: همچنین به ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز و یک هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه در استان خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

 

سلم‌آبادی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که این رقم در مقابل مشکلات اساسی مردم ناچیز است.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از مردم در استان با کمیته امداد در ارتباط هستند، عنوان کرد: ۳۴ درصد از رقم ۳۴ میلیارد تومانی در حوزه اکرام، ایتام و طرح محسنین و ۴۵ درصد از کمک‌ها در قسمت مبتنی به نیاز مردم هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر فرزند یتیم در استان وجود دارد، گفت: همچنین ۶۷۵ خانوار زندانی در استان تحت پوشش امداد هستند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار