155510
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

روزه، با بیانی ساده برای کودکان

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر آن شدیم که فلسفه روزه‌داری را به بیان ساده برای کودک مطرح نماییم.

به گزارش کودک پرس ، تا چه میزان فرزندتان را با تکالیف عبادی همچون نماز خواندن و روزه گرفتن آشنا کرده‌اید؟ آیا شما از آن دسته خانواده‌هایی هستید که تربیت دینی را مختص دوران بلوغ می‌دانید؟ تمامی احکام اسلام دارای زیر بنای عقلی و مزایای معنوی و مادی است اما باید آن ها را به زبان ساده برای کودک بیان کرد.

 

می توان گفت: خداوند می خواهد ما با روزه گرفتن تمرین کنیم که بیشتر مراقب اعمال و کارهایمان باشیم. این ماه، ماه مهمانی خداست و ما مهمان خداوند هستیم و تو هر دعایی کنی دعایت بالا می رود. خداوند دوست داد روزه دار باشیم تا به یاد افراد نیازمند بیفتیم. و …

 

اگر بخواهیم کودک را با بحث شناختی روزه آشنا کنیم و در این راه هم موفق شویم باید از بعد هیجانی کودک بهره بگیریم. به طور مثال، وقتی کودک در فضای مذهبی شادی قرار دارد، ناخودآگاه هیجانات مثبت همچون نشاط و شادابی در او تقویت می‌شود و اینجاست که می‌توان به تدریج او را با فلسفه روزه گرفتن و نماز خواندن آشنا کرد.

اگر یکی دو سال به همین سبک به کودک آموزش دهیم، ذهن او مانند آهن‏ربا شده و عطش مذهبی‌اش تحریک می‌شود. خانواده‌ها نباید تکالیف دینی را یکباره و طوطی ‏وار به بچه القا کنند؛ چرا که همین امر، تکالیف را سخت و مشقت آور کرده و به شدت از روحیه دینداری و دین باوری کودک می‌کاهد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظر برای "روزه، با بیانی ساده برای کودکان"

عالی بود👌👌

خیلی بد بود😬😡😡

آخرین اخبار