155467
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

کالای وطنی نمی‌گذارد ‘شین آباد’ تکرار شود

دانش و خلاقیت در دستان پر توان هموطن با غیرت ایرانی طرحی نو در انداخته که ارمغانش سلامتی و سربلندی برای مردم کشورمان است و نمی گذارد چهره معصوم و زیبای هیچ کودک ایرانی زیر داغ آتش همچون دخترکان حادثه ‘شین آباد’، چروکیده و مچاله شود.

به گزارش کودک پرس ، بازدید از صنعتی که می رود واژه ‘قاتل خاموش’ را از ادبیات خبری ایران حذف کرده و پهلو به پهلوی فناوری روز جهان، امنیت و سلامتی انسان و طبیعت را سرلوحه کار و تولیدش قرار دهد، سبدی از خوبی ها روبروی دیدگانمان قرار می دهد و مشتاقمان می کند تا من و همه اعضای تور رسانه ای به همت روابط عمومی استانداری همدان همسفر جاده های رزن شویم.

خوشرو و پر انرژی به استقبالمان می آیند و اندکی بعد خود را شانه به شانه کارگران و مهندسان این واحد صنعتی می بینیم که با آمیختن علم، هنر و صنعت محصولی را تولید می کنند که به استناد گفته های مدیرعامل شرکت، نظیرش در خاورمیانه هم یافت نمی شود؛ ‘بخاری هرمِتیک’.

این بخاری نخستین محصول گازی هوشمند و کم مصرف ایرانی است که با بومی سازی فناوری روز جهان در کارخانه هشت هزار مترمربعی ‘شوکت’ واقع در شهرک صنعتی رزن ساخته می شود، تا اندکی از گرد محرومیت نشسته بر چهره زادگاه بنیان گذارش بِروبَد و شکوه و شوکت دیاری باشد که سالهاست عنوان ناشاد منطقه محروم را یدک می کشد.

**پایان مرگ خاموش با تولد کالای وطنی
احمد پیروی مدیرعامل خوش فکر این شرکت مزیت های محصول بی همتایش را دانه دانه برایمان می شمارد؛ مصرف بهینه انرژی و کاهش 50 درصدی مصرف گاز، دمای یکنواخت بدون در نظر گرفتن دوری و نزدیکی به بخاری، گرمایش ایمن و هدایت گازهای حاصل از احتراق به طور کامل به محیط خارج، فعال شدن حسگرهای حفاظتی در هنگام بسته شدن مسیر دودکش … و من به نفس های سرد و سنگین به شماره افتاده صدها هموطنم می اندیشم که هر ساله آرام و بی صدا در سایه سنگین ‘قاتل خاموش’ به خواب ابدی می روند و اینک دستان پر توان هموطنان با غیرت ایرانی طرحی نو در انداخته که میرود تا سایه ی شوم این قاتل نامرئی را از سر خانواده های ایرانی دور کند.

بدنه این بخاری نیز بسیار ایمن است و به رغم بازده حرارتی 85 درصدی، به طور کامل خنک و قابل لمس است و این امر خطر آسیب دیدگی اعضا خانواده بویژه کودکان را کاهش می دهد.
خوبی های بخاری هرمتیک به اینجا که می رسد آقای مدیرعامل گویی خاطره ای تلخ را به یاد آورده؛ صدایش به لرزه می افتد و بریده بریده از اهدای این بخاری ها به مدارس شهر رزن خبر می دهد تا حادثه دلخراش شین آباد تکرار و چهره معصوم و زیبای هیچ کودک ایرانی زیر داغ آتش، چروکیده و مچاله نشود.
توسعه کارخانه، رساندن ظرفیت تولید این واحد صنعتی به یک هزار عدد در روز و گسترش دامنه صادرات محصولی که هم اینک مشتریانی پر و پا قرص در استرالیا و ترکمنستان دارد، از طرح های آتی است که شنیدنش خاطر کدر شده مان از قربانی شدن ایرانیان را قدری التیام می بخشد.

**رویش جوانه های امید در دل جوانان رزنی 
چرخی درون کارخانه می زنیم و با چند نفر از کارگران که شادمان و امیدوار مشغول کارند به گفت وگو می نشینیم، سلام و خداقوتم را سریع پاسخ می دهد. حسن جعفری 30ساله است و اهل رزن؛ اما رد پای فراز و فرودهای زندگی در چهره رنج کشیده‌اش سنی بیشتر از این را نشان می دهد.
او تعریف می‌کند که سال ها از زمان دانش آموختگی اش در رشته الهیات و تلاش برای یافتن کاری همتراز با آنچه در دانشگاه آموخته، می گذرد تا اینکه در این کارخانه آغاز بکار می کند و دغدغه های پدر و مادرش پایان می گیرد. هر چند تازه کار و حقوقش کم است اما به موقع پرداخت می شود و به قول معروف هنوز عرق جبین کارگر خشک نشده، مزدش را می دهند.

** حمایت بی چون و چرای دولت از تولید کننده 
معاون فرماندار رزن که در این سفر همراهی مان کرده نیز از سروسامان گرفتن ده ها جوان بیکار در کارخانه های این شهر خبر می دهد و حمایت بی چون و چرای دولت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را یادآور می شود.
نسرین کاویانی نخستین معاون فرماندار زنی است که در این منطقه منصوب شده تا وعده محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در دیار هگمتانه برای انتصاب 9 شیرزن همدانی در پست های معاونت به نیکی رنگ حقیقت بگیرد و کفه ترازوی مدیران به سمت بانوان سنگین تر شود.
او در مدت دوماه خدمتش ایده های ‘اتاق فکر’ و ‘مرکز رشد و فناوری’ را عملی ساخته تا جوانان تحصیلکرده و خلاق هرچه بیشتر برای سربلندی و توسعه رزن مشارکت کنند.

تور رسانه ای از صنایع تولیدی همدان تا پایان سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام ‘حمایت از کالای ایرانی’ مزین شده است، به ملایر، نهاوند، اسدآباد، همدان، تویسرکان و کبودرآهنگ سفر می کند و شهر به شهر تولیدات فاخر وطنانمان را معرفی می کند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار