155432
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

حضور «چهل کچل» در بزرگترین جشنواره سینمایی کودک و نوجوان جهان

فیلم صادق صادق دقیقی در بخش مسابقه جشنواره زلین چکسلواکی حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ، پروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما, درباره حضور فیلم سینمایی «چهل کچل» در جشنواره‌های جهانی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این فیلم به عنوان تنها نماینده ایران برای حضور در بخش مسابقه جشنواره زلین چکسلواکی پذیرفته شده است.

وی درباره حضور تهیه کننده و کارگردان «چهل کچل» در این جشنواره عنوان کرد: برای من و کارگردان دعوتنامه ارسال شده است و حضورمان مایه خوشحالی بود؛ اما به دلیل زمان بر بودن مصاحبه و آماده سازی مدارک و دیر ارسال شدن دعوتنامه به مشکل برخوردیم. چنانچه همین الان هم برای رفتن اقدام کنیم، چند روز پس از اتمام جشنواره خواهیم رسید.

 

وی عنوان کرد: جشنواره زلین بزرگترین جشنواره کودک و نوجوان جهان به حساب می‌آید و برای هر فیلمسازی حضور در آن فارغ از دریافت یا عدم دریافت جایزه، موقعیت مناسب و اتفاق مهمی خواهد بود؛ چون به لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.

 

مرزبان تصریح کرد: در جشنواره زلین هر اثری قبول نخواهد شد؛ چنانچه بسیاری از آثار ارسال شده پذیرفته نمی‌شوند. در این جشنواره امیر نادری در چند دوره حضور داشته و جایزه دریافت کرده است.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان فیلم چهل کچل آمده: «به علت بارندگی بسیار زیاد تنها پل ارتباطی روستا با شهر قطع می‌شود و اهالی روستا درگیر مشکلات بسیار زیادی می‌شوند. بیماری یکی از اهالی روستا و نیاز ضروری اش به دارو خانواده او را دچار چالشی اساسی می‌کند.»

 

در «چهل کچل» به کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه کنندگی پروانه مرزبان، بازیگرانی چون پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی، چون رضا مهاجری، طا‌ها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی نقش آفرینی می‌کنند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار