موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
155423
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

​آثار جدید فرهاد حسن‌زاده به دست بچه‌ها رسید

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان، گفت: اخیرا ۶ کتاب از من برای کودکان و نوجوانان منتشر و در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد حسن‌زاده درباره آثار جدیدش گفت: کتاب «گربه چه مهربان شده» از من با موضوع صلح و دوستی و همزیستی بین جانداران از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

نویسنده «هستی» ادامه داد: همچنین جلد دوم «خاطرات خون آشام عاشق» که داستان‌های آن را چرخ و فلک چاپ می‌کند را بازنویسی و منتشر کرده‌ام. داستان این کتاب در قالب طنز به نکات اجتماعی مانند رعایت بهداشت و محیط زیست و خلاف‌هایی که مردم انجام می‌دهند اشاره دارد که برای نوجوان آموزنده است.

وی درباره محتوای این مجموعه توضیح داد: داستان این کتاب درباره خاطرات پشه‌ای به نام میگوری است و تم آن هم صلح و دوستی و همزیستی بین انسان‌ها با نگاه انتقادی به مسائل شهری است. در نخستین جلد این کتاب از روزی که آب میوه فروش نامزدش را کشته فکر انتقام لحظه‌ای او را رها نمی‌کند. او بارها تلاش می‌کند انتقام بگیرد اما سرانجام از گرفتن انتقام منصرف می‌شود. اما میوه فروش به سبب بی‌احتیاطی با موتورش تصادف می‌کند و دست و پا و سرش می‌شکند و روانه بیمارستان می‌شود. آقای میگوری هم پس از مدتی با پشه‌ای هم روحیه خودش آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند.

حسن‌زاده درباره سایر آثارش نیز گفت: همچنین مجموعه 12 جلدی هم در نشر نردبان دارم که 3 جلد آن به تازگی منتشر شده است با عنوان «عمه خانم و قصه‌های آبکی» که درباره محیط زیست و منابع آبی است و جنبه آموزشی دارد.

نویسنده «زیبا صدایم کن» افزود: بخشی از مشکلات جامعه ما این است که آگاهی‌ بچه‌ها نسبت به مسائل اطرافشان و مسائل عمومی جامعه کم است. براین اساس نویسندگان باید در بخشی از کارهایشان به این مساله توجه داشته باشند. همچنین این مسائل باید جایی در کتاب‌های درسی و آموزش‌های مدرسه داشته باشد که نسبتا جایش خالی است و من در قالب کتاب با زبان طنز و شوخی به آن پرداخته‌ام.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین «بزرگ‌ترین خط‌کش دنیا» که قبلا با سه داستان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده بود امسال با بازنگری و اضافه کردن 4 داستان دیگر در قالب متفاوتی از سوی انتشارات سور مهر منتشر شده است.

فرهاد حسن زاده، جزء پنج نامزد نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن 2018 و از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در كنار همكاری با مطبوعات كودك و نوجوان (سروش نوجوان، سروش كودك، آفتابگردان، كيهان بچه‌ها و…) به شكلی جدی وارد عرصه ادبيات كودك و نوجوان شده است. وی تا کنون آثار زیادی در زمینه‌های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگینامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

از جمله آثار وی می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار