155354
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
طی تفاهمنامه‌ای مقرر شد؛

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان میزبان دائمی خود را شناخت

رئیس سازمان سینمایی کشور طی تفاهمنامه‌ای با شهردار اصفهان، میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را به این شهر واگذار کرد.

به گزارش کودک پرس، مراسم امضای تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان میان محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در تهران برگزار شد.

در این جلسه همچنین تفاهمنامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی مبادله شد که بر اساس آن تاریخ برگزاری سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان 8 تا 14 شهریور سال جاری تعیین شد.

ر‌ئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره‌های مهم جهان را به نام شهر می‌شناسند و برگزاری این جشنواره‌ها در شهرهای دیگر منطقی ندارد، مگر به دلایلی خیلی خاص که امیدواریم اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم‌های کودکان‌ونوجوانان باید به عنوان سرمایه اصفهان جا بیفتد و از این لحاظ ما نیاز به ثبات و آرامش و اعتماد داریم. امیدواریم اصفهان را علاوه بر محل دائمی برگزاری جشنواره، به عنوان پایگاه تولید محصولات سینمایی معرفی کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه ما به واسطه سینما به دولت تعهد داده‌ایم که ارزآور باشیم، خاطرنشان کرد:از امسال باید سینمای ایران را  با شتاب در عرصه بین الملل صاحب بازار کنیم و فیلم‌هایی با مخاطب کودک‌ونوجوان خصوصاً انیمیشن از عرصه‌های مهم در این زمینه است.هر اقدام در حوزه سینمای کودک باید با نشانه‌گیری بین المللی باشد و ما از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

نوروزی شهردار اصفهان نیز با تاکید بر نگاه فرهنگی و متفاوت نسبت به دوره‌های قبلی جشنواره گفت: نگاه ما به جشنواره کودک به عنوان یکی از موارد مهمی که در نظر داشتیم این است که همیشه در اصفهان بماند و هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

 

شهردار اصفهان ضمن درخواست حمایت و نگاه ویژه به هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد با امضای این توافقنامه شاهد اجرای دقیق برنامه‌ها بدون هیچ مانع و خللی باشیم.

علیرضا رضا داد مشاور ارشد سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان‌و‌نوجوانان ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی‌ام و اقدامات و مذاکراتی که منجر به ایجاد انعقاد این تفاهمنامه دائمی شد، اظهار امیدواری کرد با رویکرد آینده نگری مثبت و هماهنگ که در مدیریت فعلی بین برگزار کنندگان وجود دارد در این سال و سال‌های آتی جشنواره در اصفهان پایدار و بی هیچ مشکلی برگزار شود.

 

مقررات سی‌ویکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان‌ونوجوانان طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار