155329
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

یک سوم دانش‌آموزان انگلیسی الکل مصرف می‌کنند

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس حاکی از‌ آن است که بیش از یک سوم دانش‌آموزان انگلیسی الکل مصرف می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس حاکی از‌ آن است که بیش از یک سوم دانش‌آموزان انگلیسی الکل مصرف می‌کنند.

با توجه به داده‌های موجود نیز، دانش‌آموزان انگلیس به لحاظ استعمال دخانیات، الکل و حتی مواد مخدر به نسبت دیگر دانش‌آموزان کشورهای اروپایی، در صدر جهان هستند.

نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی نشان داده است، مهم‌ترین دلیل مصرف الکل در این قشر، برطرف کردن استرس تحصیلی، همراه شدن با دوستان هم‌سن، سرگرمی و تفریح است.

 

معاون آموزش و پرورش انگلیس می‌گوید: بررسی‌ها نشان داده است، در پی مصرف الکل، آمار خشونت جنسی و تعرض نیز افزایش یافته است؛ جدا از اینکه مصرف الکل یک مسئله مهم مرتبط با بهداشت عمومی است، اما ما باید به انحرافات اخلاقی که از مصرف الکل نشأت گرفته است، توجه کنیم.

 

کارشناسان بهداشتی اروپا اعلام کرده‌اند:‌ انگلیس کشور شماره یک اروپایی از نظر نرخ بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری سیروز کبدی در نتیجه استفاده از مشروبات الکلی است.

براساس آمار و ارقام موجود، حدود 8 میلیون تن از مردم انگلیس بی‌رویه از الکل استفاده می‌کنند و بسیاری نیز به شدت به آن وابسته شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که بیش از 6500 تن سالانه در انگلیس و ولز در اثر ابتلا به بیماری کبد، سرطان و مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند.

 

علاوه بر این، 30 هزار مورد دیگر مرگ و میر نیز به گونه‌ای در ارتباط با مصرف الکل است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار